۰ نفر

آپارتمان های زیر قیمت تهران

۶ بهمن ۱۴۰۰، ۱۱:۰۷
کد خبر: 603994
آپارتمان های زیر قیمت تهران

میانگین قیمت هر متر مربع مسکن در شهر تهران براساس آخرین آمار رسمی حول و حوش ۳۲‌میلیون تومان است و فایل فروش با قیمت‌های پیشنهادی زیر این رقم در بازار مسکن مناطق چهار تا ۲۱ تهران به راحتی قابل جست‌‌وجوست.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از دنیای اقتصاد؛ بررسی فایل‌‌های موجود در بازار فروش مسکن در اولین روزهای بهمن حاکی از این است که تعداد آپارتمان‌‌های فروشی به قیمت مترمربعی ۲۰ تا ۳۰‌میلیون تومان کم نیست و دامنه انتخاب وسیعی در اختیار متقاضیان خرید در این گروه قیمتی وجود دارد. البته ویژگی سنی اغلب این فایل‌‌ها میان‌‌ یا کهنسال بودن آنهاست که سبب می‌شود متقاضیان خرید با بودجه متناسب بعضا در انجام معامله دچار تعلل شوند و زمان بیشتری را به جست‌‌وجو اختصاص دهند. واسطه‌‌های ملکی می‌‌گویند متقاضیان خرید با بودجه یک تا ۵/ ۲‌میلیارد تومان برای خرید واحدهایی در این حدود قیمتی مراجعه می‌‌کنند اما آپارتمان‌‌های قدیمی یا بازسازی نشده را در صدر گزینه‌‌های مورد بررسی قرار نمی‌‌دهند و تلاش می‌‌کنند با جست‌‌وجوی بیشتر، واحدهایی پیدا کنند که به لحاظ سن بنا، سرپا و کم‌‌سن باشد.

هرچند هنوز در برخی محله‌‌های کم‌‌برخوردار جنوب تهران می‌توان با قیمت زیر یک‌میلیارد تومان نیز خانه‌‌دار شد، اما کانون تقاضای آپارتمان مصرفی با حداقل ویژگی‌‌های معقول برای سکونت این محله‌‌های فوق‌‌العاده ارزان نیست و متقاضیان خرید مسکن محله‌‌های میان‌‌قیمت را برای جست‌‌وجو ترجیح می‌‌دهند.

در جدول زیر فهرست آپارتمان‌‌هایی که قیمت پیشنهادی آنها زیر ۳۲‌میلیون تومان است گردآوری شده و به این ترتیب می‌توان محدوده‌‌های قیمت‌‌مناسب بازار مسکن فعلی را به سادگی شناسایی کرد.

dmaDmGA7obGd