۰ نفر

زمین زیر قلعه فلک الافلاک خالی شد!

۳ بهمن ۱۴۰۰، ۱۴:۵۸
کد خبر: 602881
زمین زیر قلعه فلک الافلاک خالی شد!

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی گفت: زمین قلعه‌ فلک‌الافلاک نشست کرده و در خطر تخریب است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، مهرداد ویس‌کرمی اظهار کرد: در جلسه‌ای که با مهندسان و متخصصان عمران لرستان در اتاق بازرگانی خرم‌آباد برگزار شد یکی از این افراد موضوع در خطر بودن قلعه‌ فلک‌الافلاک را مطرح کرد.

وی ادامه داد: بعد از مصاحبه من در این رابطه متخصصان نقشه‌برداری کشور از طریق ماهواره موضوع را بررسی کردند و براساس نظر کارشناسی آنان حدود دو سانتی‌متر در طول سه سال اخیر زمین قلعه‌ فلک‌الافلاک نشست کرده و در خطر تخریب است.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی گفت: نامه‌ای به وزیر گردشگری، استاندار لرستان و مدیرکل میراث استان ارسال کردم که حتما یک مرکز ژئودینامیک در محل قلعه‌ فلک‌الافلاک مستقر شود.

ویس‌کرمی عنوان کرد: اگر استانداری و میراث فرهنگی لرستان ۱۶۰ میلیون تومان هزینه راه‌اندازی این مرکز را تامین کنند تا نقشه‌برداری و پایش مداوم قلعه‌ فلک‌الافلاک انجام و شاهد فاجعه گردشگری و تاریخی در لرستان نباشیم.

وی تاکید کرد: این اعتبار باید تامین شود و با تخصیص آن این مرکز استقرار پیدا خواهد و مابقی کار را وزارت میراث و گردشگری انجام خواهند داد.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سازمان نقشه‌برداری نیز در این رابطه اعلام همکاری کرده‌اند، گفت: حتما ایجاد مرکز ژئودینامیک باید انجام و مقاوم سازی صورت گیرد.

ویس‌کرمی بیان کرد: موضوع نشست زمین این اثر طبیعی کاملا به صورت علمی و تخصصی رصد شده و شعار نیست.