۰ نفر

رشد خیره کننده بودجه شهرداری!

۲۸ دی ۱۴۰۰، ۱۴:۴۰
کد خبر: 601083
رشد خیره کننده بودجه شهرداری!

شهردار تهران گفت: ۵۶ هزار و ۸۶۹ میلیارد تومان اعتبار برای شهرداری در نظر گرفته شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ زاکانی گفت: اولین بودجه مدیریت شهری را امروز تنظیم شده تقدیم می‌کنیم، بودجه سال قبل ٤٨ هزار و ٨٠٠ میلیارد بود که با اصلاحیه آن، به ٣٧ هزار و ٧٠٠ میلیارد رسید.

به گفته شهردار تهران  به دلایل مختلف نیازمند کار جدی و تحولی هستیم که بخشی از آن خلا‌ها و کاستی‌های گذشته است، پایان امسال تقویم مالی ما حکایت از این می‌کند که ٦٠ هزار میلیارد به بانک‌ها بدهکاریم و بدهکاری قطعی به مجموعه پیمانکاران، بالغ بر ٨٥ هزار میلیارد تومان است.

زاکانی گفت: آنچه که امروز تقدیم شورا خواهد شد، ویژگی‌های خاص خود را دارد و در راستای رویکرد‌های تحولی است، در این لایحه پیوستگی منظمی وجود دارد.

به گفته شهردار تهران ۵۶ هزار ۸۶۹ میلیارد ما اعتبار دیدیم که ۵۱ درصد نسبت به سال قبل رشد داشته و برنامه‌ای ارائه کردیم همچنین مجوز داشتیم که در ۴۴ هزار هکتار در ۹ بخش آن، ۸ پروژه را بارگذاری کنیم، اما تنها در یک نقطه بارگذاری شده است.

افزایش تعداد اتوبوس های شهر تهران

زاکانی گفت: باید بگویم که حدود ۵۰۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان اتوبوسرانی افزوده می‌شود و همچنین تا پایان سال ١٤٠١ تعداد اتوبوس‌های تهران به ۴۵۰۰ دستگاه خواهد رسید.

به گفته شهردار تهران، طبق برداشت اولیه، ۳۰ میلیون مسافر در تهران روزانه جمع می‌شوند که ۱۰ میلیون مسافر سهم مترو است و به دنبال فعالسازی خطوط هستیم و شرایط جدیدی را فراهم کنیم. صحبت‌های من ناظر بر هوای پاک است، سقف اول بودجه و اعتبارات ما تعهداتی است که به مرحله تحقق برسد و مطالعات انجام شود.

او گفت: خوشبختانه درامد اختصاصی سازمان‌ها حدود ٦٢ درصد افزایش پیدا کرده همچنین در بخش تملیک دارایی‌ها هم ١٠ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است تا بتوانیم بدهی‌ها را به مرز تسویه برسانیم.

به گفته زاکانی در دوره قبلی، مدیریت شهری شهر را با ٧ هزار اتوبوس در اختیار گرفت، اما متاسفانه همین شهر را با ٢ هزار دستگاه اتوبوس به ما سپردند، در رابطه با مترو هم نیاز به ٣ هزار واگن است.

او گفت: شهرداری به دنبال عرضه خود در بورس است زیرا یا رونق بورس مواجه هستیم در حوزه کیف پول شهروندی هم قرار است ٣ کار در این زمینه انجام شود تا مردم اعتبار داشته باشند.

به گفته شهردار درباره گود‌ها و ساختمان‌های نا ایمن هم مجموعه‌ای برای شناسایی آن‌ها در نظر گرفته شده تا مورد بازنگری قرار بگیرد و البته ریس جمهور هم نظرشان تعیین تکلیف آن‌ها است.

زاکانی گفت: برای بانوان هم حدود ٣٥٢ پارک نشانه گذاری شده و در صدد این هستیم که مسجد در ١٠٠ پارک ایجاد کنیم.