۰ نفر

آغاز نام نویسی برای سفرهای عتبات عالیات

۲۱ دی ۱۴۰۰، ۱۰:۴۱
کد خبر: 598461
آغاز نام نویسی برای سفرهای عتبات عالیات

ظرفیت کاروان‌های عتبات تا نیمه بهمن‌ماه اعلام شد و متقاضیان سفر عتبات می‌توانند در یکی از کاروان‌های زیر نظر سازمان حج و زیارت به این سفر معنوی مشرف شوند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، ثبت‌نام سفر به عتبات از اوایل آذرماه از سوی سازمان حج و زیارت آغاز شد و در مرحله نخست امکان نام‌نویسی در کاروان‌ها تا پایان دی‌ماه اعلام شد.

اکنون با نزدیک شدن به بهمن‌ماه، مسؤولان سازمان حج و زیارت در اطلاعیه‌ای به دفاتر زیارتی که مسؤول ثبت‌نام و اعزام زائران به عتبات هستند، از آغاز ثبت‌نام متقاضیان سفر به عتبات تا نیمه بهمن‌ماه خبر داده‌اند.

بر همین اساس، علاقه‌مندان به سفر زیارتی به عتبات می‌توانند با مراجعه به دفاتر زیارتی یا سایت ثبت‌نام سفر عتبات و با مشاهده ظرفیت خالی کاروان‌ها تا نیمه بهمن‌ماه، آمادگی خود را برای حضور در کاروان مورد نظر اعلام کرده و با پرداخت هزینه، سفر خود را قطعی کنند.

در این دوره از اعزام‌ها نیز سفر عتبات فقط به صورت هوایی صورت می‌گیرد و با توجه به لغو ویزای عراق برای سفرهای هوایی، نیازی به اخذ ویزا نیست. علاوه بر این، سفرها به دو صورت برگشت زمینی و برگشت هوایی تدارک دیده شده است که هزینه سفر دو طرف هوایی از هشت میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تا ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و همچنین هزینه سفر بازگشت زمینی تا حدود هفت میلیون و ۴۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

البته به گفته مسؤولان، بیش‌تر کاروان‌ها دو طرف هوایی هستند و با توجه به اینکه هزینه بلیت پرواز برای رفت و برگشت با بلیت پرواز یک طرف عتبات تفاوت چندانی ندارد، زائران ترجیح می‌دهند که به صورت دو طرف هوایی به عتبات مشرف شوند.

هم‌اکنون با توجه به مشکلات در تأمین پرواز زائران، سفر عتبات از همه استان‌ها برقرار نشده است و بیشتر زائران از ایستگاه‌های پروازی تهران، یزد و کرمان به عراق اعزام می‌شوند.

 سفر زمینی به عتبات نیز در صورت موافقت طرف عراقی از ماه رجب با شیوه نوین از سر گرفته می‌شود و زائران می‌توانند از استان‌های مختلف به این سفر معنوی مشرف شوند.

14001020000383_Test_NewPhotoFree