۰ نفر

چرا ساخت‌وسازها در کشور کیفیت ندارد؟

۲ دی ۱۴۰۰، ۲۱:۳۰
کد خبر: 592628
چرا ساخت‌وسازها در کشور کیفیت ندارد؟

کارشناس مسکن گفت: شرایط کیفیت بیشتر سازه‌های ساختمانی در کشور به دلایل فنی، اقتصادی و حقوقی‌ها خوب نیست.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، مهدی روانشادنیا، کارشناس مسکن با حضور در برنامه "گفتگوی ۱۸:۳۰" شبکه خبر درباره معیارهای سنجش کیفیت ساختمان در ایران و جهان گفت: کیفیت ساختمان را می‌توان با عمر مفید ساختمان ارزیابی کرد و شرایط کیفیت بیشتر سازه‌های ساختمانی به دلایل فنی، اقتصادی و حقوقی‌ها خوب نیست.

وی بیان کرد: در زمینه فنی و مهندسی امروز کشور به بلوغ رسیده است و در این زمینه امکان استفاده از هر نوع فن آوری جدید وجود دارد.

کارشناس مسکن با بیان اینکه مقیاس سرمایه‌گذاری در صنعت ساختمان سازی، مقیاس بسیار کوچکی است، گفت: میانگین متراژی که در شهر تهران برای آن پروانه صادر می‌شود ۱۱۰۰ مترمربع و در کل کشور کمتر از ۶۰۰ متربع است که صرفه اقتصادی برای استفاده از تکنولوژی‌های جدید، انبوه سازی، سرمایه گذاری و ساخت و ساز حرفه‌ای وجود ندارد.

محمد شکرچی‌زاده، رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: با توجه به جهش تولید مسکن باید در عرصه ارتقای ساخت و ساز‌ها اقدامات جدی انجام دهیم.

وی بیان کرد: باید از فن آوری‌های نوین در این عرصه به نحوی مناسب استفاده کنیم تا در مقابل حوادث طبیعی مقاوم باشند.

ایرج رهبر، نایب رییس انجمن انبوه‌سازان با بیان اینکه عمر ساختمان‌ها در کشور ۱۵ تا ۲۵ سال است، گفت: متأسفانه در طرح جامع و همچنین ضوابط شهرداری‌ها برای شهر‌ها، متفاوت است و تغییرات بسیاری کرده است.