۰ نفر

صف دوباره کامیون ها در گمرک جمهوری آذربایجان

۲۷ آذر ۱۴۰۰، ۱۱:۳۵
کد خبر: 590903
صف دوباره کامیون ها در گمرک جمهوری آذربایجان

رییس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی گفت: تراکم کانتینرها در گمرک آذربایجان برای صادر کنندگان ایرانی دردسرساز شد که البته این مسئله سیاسی نیست و باید مذاکره جدی با مسئولان آذربایجان انجام شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، سید رضا نورانی ، اظهار داشت: تراکم کانتینرهایی که محصولات صادراتی ایران را به روسیه می‌برند در گمرک آذربایجان به اندازه‌ای است که ۳ تا ۴ روز معطل می‌مانند در حالی که پیش از این معطلی ۱ تا ۱.۵ روز بود.

وی با بیان اینکه در آستانه سال نو میلادی حجم صادرات به روسیه افزایش یافته است، افزود: معطلی کانتینرها موجب می‌شود رانندگان هزینه زیادی را مطالبه کنند از سوی دیگر احتمال کاهش کیفیت‌‌ محصولات که عمدتا صیفی جات و محصولات گلخانه ای هستند وجود دارد.

به گفته رییس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی روزانه فقط ۶۰ تا ۷۰ کانتینر از گمرک آذربایجان ترخیص می‌شود و این کندی، انباشته شدن کانتینرها را سبب شده است.

نورانی افزود: کانتینرهای روس و ترکیه محصولات صادراتی ایران را در مرز آستارا بارگیری می‌کنند اما در گمرک آذربایجان تا چهار روز معطل می شوند و پس از آن به مقصد روسیه می روند.

 رییس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی افزود: انتظار داریم مسئولان کشور با مسئولان امور خارجه و دیگر مسئولان مرتبط جمهوری آذربایجان مذاکره جدی بکنند تا مشکلات کندی ترخیص بار از گمرک این کشور برطرف شود.

وی در پاسخ به اینکه آیا این مسئله مربوط به مسائل سیاسی است؟ گفت: خیر، موضوع سیاسی نیست و فقط با افزایش ساعات کار و اضافه کردن نیروی بیشتر این مشکل برطرف خواهد شد.