۰ نفر

مهلت دوباره برای ثبت اطلاعات سکونت

۲۷ آذر ۱۴۰۰، ۱۱:۲۵
کد خبر: 590897
مهلت دوباره برای ثبت اطلاعات سکونت

معاون وزیر راه و شهرسازی از ارائه پیشنهاد تمدید ثبت اطلاعات سکونتی مردم در سامانه ملی املاک و اسکان تا پایان سال خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از  تسنیم، محمود محمودزاده  با یادآوری این‌که مهلت ثبت اطلاعات سکونتی در سامانه ملی املاک و اسکان تا پایان ماه جاری (آذر ۱۴۰۰) است، اظهار کرد:‌ وزارت راه و شهرسازی با توجه به این‌که برخی متقاضیان مسائلی مانند صدور سند و امثال این داشتند که زمانبر شده، برای آن‌که مشکلات ناشی از عدم ثبت اطلاعات سکونتی برای آنها پیش نیاید درخواست تمدید مهلت را داده است.

وی با بیان این‌که درخواست تمدید را به مجلس شورای اسلامی و دبیرخانه ستاد سران قوا (ستاد عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا) ارائه کرده‌ایم، افزود: امیدواریم بتوانیم مهلت تمدید شود تا همه مردم با فرصت مناسب اجازه ثبت اطلاعات سکونتی خود را در سامانه املاک و اسکان داشته باشند.

وی تصریح کرد: تمدید مهلت ثبت اطلاعات در دو مرحله است؛ یک مرحله تا آخر سال‌جاری مطرح شده است. مرحله دیگر نیز تقسیم‌بندی شهرها و استان‌های مختلف برای این‌ کار با توجه به حجم اطلاعاتی که قرار است آمده و وارد سیستم شود، است. از این رو جدول متنوعی برای این کار در دست تهیه است که به زودی اطلاع‌رسانی درباره آن صورت می‌گیرد.

بر اساس ماده ۵۴ مکرر، هر واحد مسکونی واقع در شهرهای بالای ۱۰۰هزار نفر جمعیت که به‌استناد سامانه ملی املاک و اسکان موضوع تبصره ۷ ماده ۱۶۹ این قانون، در هر سال مالیاتی در مجموع بیش از ۱۲۰ روز ساکن یا کاربر نداشته باشد به‌عنوان خانه خالی شناسایی شده و به‌ازای هرماه بیش از زمان مذکور، بدون لحاظ معافیت‌های تبصره ۱۱ ماده ۵۳ این قانون، ماهانه مشمول مالیاتی بر مبنای مالیات بر درآمد اجاره به این شرح هستند که برای اشخاص حقیقی در سال اول معادل ۶ برابر، در سال دوم معادل ۱۲ برابر و در سال سوم و بعد از آن مشمول ۱۸ برابر مالیات خواهد بود، این میزان برای اشخاص حقوقی دو برابر مقادیر اعلام‌شده، تعیین شده است.