۰ نفر

گزارش علی‌بابا از رفتار سفر مردم کشور

۲۰ آذر ۱۴۰۰، ۱۷:۲۰
کد خبر: 588924
گزارش علی‌بابا از رفتار سفر مردم کشور

پس از همه‌گیری ویروس کرونا، سبک زندگی مردم در سراسر دنیا به یک‌باره دچار تحول اساسی شد. در نتیجه سفرهای کاری و تفریحی از اولویت مردم خارج شد و بسیاری از کسب‌وکارها در صنعت گردشگری که به لطف تحلیل رفتار خرید جوامع شکل گرفته بود، دچار ضرر هنگفت شده یا ناچار به تعطیلی شدند.

اما با گذر زمان و افزایش اطلاعات از این ویروس کرونا، چرخشی نسبی در رویکرد اقشار مختلف رخ داد و به‌مرور تقاضا برای سفرهای کاری یا بعضاً تفریحی قوت گرفت. علی‌بابا به‌عنوان رهبر بازار گردشگری کشور در گزارشی شش ماهه سعی کرده است به صورت اجمالی با ارائه آمار و ارقام از جنبه‌های مختلف سفر مردم، اطلاعات جدیدی را در اختیار عموم قرار دهد. 

به گزارش اقتصادآنلاین، از آنجا که به‌واسطه سهم چشمگیر علی‌بابا در بازار گردشگری، مطالعه و تحلیل آمار در دست نمایانگر زوایای مختلفی از برآیند رفتار سفر جامعه است، اعداد در این گزارش با مدت مشابه در سال گذشته مقایسه شده‌اند تا متر و معیار در تحلیل کمی مشخص باشد. به‌علاوه اینکه بازه شش ماهه این دو سال پیاپی، روایاتی نسبتا مشابه از لحاظ تعداد پیک‌های کرونا و اعمال محدودیت‌های جدی را به همراه داشته است.

در پایان ذکر این نکته حائز اهمیت است که هم‌اکنون آمار سفر (سه ماهه پاییز) رشد قابل تاملی را تجربه می‌کند. امری که تاثیر واکسیناسیون سراسری بر سبک زندگی جامعه و بازگشت به شرایط نرمال (Back to Normal) را نوید می‌دهد. تحلیل اطلاعات سالانه حوزه گردشگری با نگاهی متفاوت، همچون گذشته در پایان سال در اختیار اصحاب رسانه و مردم قرار داده خواهد شد.

1

2

3

4

5

6