۰ نفر

بارش سیل آسا و تگرگ در ۱۸ استان

۲۹ آبان ۱۴۰۰، ۱۱:۳۷
کد خبر: 582422
بارش سیل آسا و تگرگ در ۱۸ استان

سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی به کشور طی بعدازظهر امروز خبر و نسبت به آبگرفتگی معابر،‌ وقوع سیلاب و بارش تگرگ در ۱۸ استان هشدار داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده  نگری سازمان هواشناسی از اوایل وقت امروز شنبه در مناطق صنعتی و پرجمعیت انباشت آلاینده‌ها وو کاهش کیفیت هوا پیش بینی می‌شود. از بعدازظهر امروز با ورود سامانه بارشی از جنوب غرب کشور در بخش‌هایی از خوزستان،‌چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد،‌بوشهر،‌ایلام و لرستان بارش باران همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی و در ارتفاعات بارش برف و باران پیش بینی می‌شود.

فردا بارش‌ها در استان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان،‌ همدان،‌ لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد،‌اصفهان، غرب فارس و بوشهر ادامه می‌یابد.

روز دوشنبه گستره سامانه بارشی افزایش یافته و علاوه بر مناطق ذکر شده در بخش‌هایی از زنجان، جنوب استان‌های آذربایجان شرقی،‌آذربایجان غربی و اردبیل، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی لبرز در استان‌های قزوین،‌تهران و البرز فعالیت می‌کند و در سواحل دریای خزر نیز بارش پراکنده پیش بینی شده است.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی روز سه شنبه در بخش‌هایی از شرق، شمال شرق و ارتفاعات البرز بارش پراکنده پیش بینی شده و اوایل وقت چهارشنبه سامانه بارشی از شرق کشور خارج می‌شود.

توصیف سامانه: فعالیت سامانه بارشی

زمان شروع: بعدازظهر شنبه ۱۴۰۰/۰۸/۲۹

زمان پایان: دوشنبه ۱۴۰۰/۰۹/۰۱

نوع مخاطره: بارش برف یا باران و در نواحی با اقلیم گرم همراه با رگبارو رعدوبرق و وزش باد شدید.

منطقه اثر:

شنبه ۱۴۰۰/۰۸/۲۹ : شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال بوشهر.

یکشنبه ۱۴۰۰/۰۸/۳۰ : خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، شمال بوشهر، فارس، لرستان، ایلام، کرمانشاه، کردستان، همدان، مرکزی، غرب اصفهان.

دوشنبه ۱۴۰۰/۰۹/۰۱ : خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، شمال بوشهر، غرب فارس، اصفهان، لرستان، ایلام، کرمانشاه، کردستان، همدان، مرکزی، تهران، قزوین، البرز، زنجان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی.

اثر مخاطره: احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه ها و مسیل‌ها، احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، پدیده مه، لغزندگی و کاهش دید در جاده‌های کوهستانی و در نواحی مستعد بارش تگرگ احتمال تاخیر در پروازها.

توصیه: امتناع از سفرهای غیر ضروری، احتیاط در عبور از جاده‌های کوهستانی و مجهز کردن خودروها به لوازم ایمنی، حرارتی و سوخت، احتیاط در تردد از حاشیه رودخانه ها و احتیاط در فعالیت های کوهنوردی.