۰ نفر

فراوانی عرضه «رهن کامل» در مناطق ۷ و ۱۲

۲۹ مهر ۱۴۰۰، ۱۰:۵۸
کد خبر: 573571
فراوانی عرضه «رهن کامل» در مناطق ۷ و ۱۲

فایل‌های رهن کامل در بازار اجاره مسکن مناطق ۷ و ۱۲ تهران بررسی شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از دنیای اقتصاد، رصد حدود ۳۰۰ فایل رهن کامل واقع در دو منطقه ۷ و ۱۲ که در یکی از موتورهای جست‌وجوی آگهی املاک به ثبت رسیده است، نشان‌دهنده آن است که علاقه موجران در مناطق مذکور به گرفتن رهن بیشتر به‌ویژه با شروع پاییز بیشتر شده است.

هرچند فراوانی پیشنهادهایی که علاقه‌مند به دریافت مبلغ رهن بیشتر هستند در منطقه 12 که در جنوب محدوده جغرافیایی منطقه 7 قرار دارد، بیشتر است.

نکته دیگری که در بررسی فایل‌های رهن مورد اشاره به چشم می‌آید، فراوانی بیشتر واحدهای کوچک متراژ در این 2 منطقه است.

بر این اساس، برای واحدهایی با متراژ 35 تا 80 متر مربع، بیشترین پیشنهادهای رهن کامل از سوی موجران ارائه شده که می‌تواند مرتبط با موضوع تقاضا برای سکونت موقت کاری یا تحصیلی در این مناطق از سوی مستاجران باشد.

واسطه‌های ملکی می‌گویند: علاقه مالکان به دریافت رهن بیشتر هم می‌تواند در ارتباط با بازدهی بیشتر بازارهای سپرده، ارز، طلا، خودرو و...باشد که ثبت‌کنندگان فایل‌های بررسی شده را به سرمایه‌گذاری در آنها یا احتمالا سپرده‌گذاری بانکی به جای گرفتن اجاره از مستاجران تشویق کرده است. کمبود فایل‌های اجاره نوساز نکته مهم دیگری است که در بررسی انجام شده قابل مشاهده است.

به نظر می‎‌رسد همان طور که در روزهای اخیر در این ستون به آن پرداخته بودیم، کمبود فایل نوساز هم در بخش فروش و هم در بخش اجاره در مناطق مختلف تهران وجود دارد.

رهن