۰ نفر

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان‌ رضوی خبر داد؛

کاهش پروازهای فرودگاه مشهد

۱۸ مرداد ۱۴۰۰، ۲۲:۱۰
کد خبر: 552318
کاهش پروازهای فرودگاه مشهد

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان‌ رضوی از کاهش شمار پروازهای این فرودگاه، در عمل به مصوبه ستاد استانی مبارزه با کرونا خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، محمود امانی بنی افزود: از امروز با دستور استاندار خراسان‌ رضوی کاهش حجم پروازهای این فرودگاه در دستور کار قرار گرفت و در اولین روز تعداد پروازها نسبت به مدت مشابه ماه قبل ۴۰ درصد کاهش یافت.

وی خاطرنشان کرد: این فرودگاه در هجدهم تیرماه امسال ۱۸۰ پرواز داشته که با اعمال محدودیت های ابلاغی امروز این پروازها به ۱۱۰ مورد کاهش یافت. 

وی گفت: با توجه به وضعیت کرونایی استان و مشهد تا ۱۰ روز آینده حجم پروازهای این فرودگاه تا ۵۰ درصد کاهش خواهد یافت و به شرکتهای هواپیمایی نیز این موضوع اعلام شده‌ است.

امانی بنی اضافه کرد: پروتکل‌های بهداشتی نیز در فرودگاه مشهد تشدید شده و اقدامات پیشگیرانه با جدیت دنبال می‌شود.

پیش از شیوع ویروس کرونا روزانه ۴۰ هزار مسافر از طریق فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد جابه‌جا می‌شدند.

این فرودگاه ۵۴۰ هکتاری پس از فرودگاه مهرآباد تهران، دومین فرودگاه پرترافیک کشور است که به طور میانگین روزانه ۱۸۰ پرواز و در زمان اوج مسافرتها تا ۲۵۰ پرواز ورودی و خروجی در آن انجام می‌شود.

اکنون ۲۵ شهرستان از مجموع ۳۳ شهرستان خراسان رضوی در وضعیت قرمز، هفت شهرستان در وضعیت نارنجی و یک شهرستان در وضعیت زرد شیوع ویروس کرونا قرار دارند.

ویروس کرونا دورخیز پنجم خود را از ابتدای تیرماه از جنوب کشور به سمت مرکز آغاز کرد و اکنون ۳۳۶ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۸۴ شهر در وضعیت نارنجی و ۲۸ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز دوشنبه اعلام کرد: در ۲۴ ساعت گذشته با جان باختن ۵۸۸ نفر، مجموع جان باختگان ناشی از ابتلا به کووید ۱۹ در کشور به ۹۴ هزار و ۶۰۳ نفر رسیده است.