۰ نفر

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی خبر داد؛

افتتاح ۱۰هزار واحد مسکن مهر تا اسفند امسال

۱۰ بهمن ۱۳۹۹، ۱۹:۲۲
کد خبر: 501797
افتتاح ۱۰هزار واحد مسکن مهر تا اسفند امسال

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی از سرعت گرفتن روند اتمام واحدهای باقیمانده مسکن مهر پردیس خبر داد و گفت: ۱۰هزار واحد مسکن مهر تا اسفندماه امسال افتتاح می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، احمد اصغری مهرآبادی اظهار داشت: در پردیس از دوره وزارت محمد اسلامی ۳۰ هزار واحد افتتاح شد و ۱۰ هزار واحد نیز تا اسفند ماه افتتاح می‌شود.

وی ادامه داد: در پردیس ۴۰ باب مدرسه در حال احداث است که با ۴۰ بابی که پیش‌تر احداث شد، رقم مدرسه‌ها به ۸۰ باب می رسد.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر، تامین زیرساخت‌ها را همزمان با تکمیل واحدهای مسکونی مهر پردیس از جمله تعهدات دولت برشمرد که در حال انجام است.

مهرآبادی خاطرنشان کرد: همزمان با احداث مسکن مهر در سطح کشور ۵٠٠ مدرسه، ۴٠٠ مسجد احداث و تأمین بخش دیگری از زیرساخت‌ها همچون کلانتری، مراکز بهداشتی و درمانی انجام شد.

وی به روند تکمیلی مسکن مهر اشاره کرد و گفت: مسکن مهر باقیمانده در کل کشور به غیر از واحدهای دارای پرونده قضایی و فاقد متقاضی، ۳۹ هزار واحد است که اغلب در مرحله نازک کاری هستند.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر یادآور شد: از ۳۹ هزار واحد باقیمانده مسکن مهر سطح کشور، ۱۹ هزار واحد در شهرهای جدید، ۱۵ هزار واحد در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت و برعهده سازمان ملی زمین و مسکن و ۴ هزار واحد نیز برعهده بنیاد مسکن است.

مهرآبادی افزود: با تلاش‌های انجام شده، پروژه‌های دارای پرونده قضائی در دادگاه‌ها کاهش یافت و بسیاری از پرونده‌های فاقد متقاضی نیز با افزایش قیمت مسکن، به فروش رسید.

‌ سید مهدی هدایت مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس نیز اواخر آبان ماه، از افتتاح ۷۰هزار واحد مسکن مهر از مجموع ۸۰هزار واحد پیش‌بینی شده در شهر جدید پردیس تا پایان امسال خبر داد.

وی افزود: ۱۰ هزار واحد مسکن مهر نیز بهمن ماه افتتاح خواهد شد که مجموع افتتاح‌های مسکن مهر در این شهر جدید، به ۷۰ هزار واحد می‌رسد.​