۰ نفر

معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد؛

جزییات ثبت‌نام مرحله دوم مسکن ملی

۷ دی ۱۳۹۹، ۲:۵۸
کد خبر: 493082
جزییات ثبت‌نام مرحله دوم مسکن ملی

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه به احتمال فراوان مرحله دوم ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن در ماه جاری انجام می‌شود گفت: همین هفته تعداد واحدهای جدید و زمان ثبت نام مرحله دوم طرح اقدام ملی مسکن اعلام می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، محمود محمودزاده اظهار کرد: دوشنبه یا سه شنبه هفته جاری ظرفیت طرح اقدام ملی مسکن برای نام نویسی مرحله دوم مشخص خواهد شد و احتمالا این هفته زمان ثبت نام مرحله دوم را به اطلاع متقاضیان می‌رسانیم.

وی با اشاره به  مهلت سه باره به متقاضیان نوبت اول برای تکمیل موجودی  گفت: همه تلاش ما این است که اولا با حداکثر ظرفیت پروژه اقدام ملی را جلو ببریم و دوما متقاضیان واجد شرایط از این طرح جا نمانند. به همین لحاظ فرصت واریز وجه را سه مرتبه برای کسانی که به هر دلیل مثل نداشتن نقدینگی کافی توانایی تامین آورده حدود ۴۰ میلیون تومان در مهلت های اول و دوم نداشتند تمدید کردیم.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: با این وجود نمی توانیم طرح را معطل بگذاریم و باید پروژه ها در مناطق مختلف کشور از نظر تعداد مشارکت کنندگان تعیین تکلیف شوند.

محمودزاده درباره زمان ثبت نام مرحله دوم طرح اقدام ملی مسکن گفت: باید اطلاعات را بر اساس ظرفیتهای خالی جمع بندی کنیم. ظرف چند روز آینده تقاضاهایی که از مناطق مختلف ارسال شده با اولویت شهرهایی که قبلا ثبت نام نشده و شهرهایی که هم اکنون دارای ظرفیت هستند جمع بندی و اعلام می کنیم.

وی اظهار کرد:  تلاشمان این است که در دی ماه ثبت نام دور جدید طرح اقدام ملی مسکن انجام شود.

مسکن ملی در یک نگاه

شهریوماه ۱۳۹۸ طرح اقدام ملی مسکن  با حضور رییس جمهور کلنگ زنی شد.  برای این پروژه ۴۰۰ هزار واحد تعریف شد که در دور اول نام نویسی ۱.۶ میلیون نفر از طریق سایت tem.mrud.ir و پیامک ثبت نام کردند که ۴۶۰ هزار نفر واجد شرایط شناخته شدند. اولین واحدها به تعداد ۱۱ هزار و ۵۶۰ واحد در روز یکم آبان ماه ۱۳۹۹ به دستور رئیس جمهور  افتتاح شد.  این پروژه از طریق آورده متقاضیان و ۱۰۰ میلیون تومان وام بانکی با نرخ سود ۱۸ درصد ساخته می‌شود. آورده متقاضیان در مرحله اول حدود ۴۰ میلیون تومان است. میانگین قیمت این واحدها در کل کشور طبق آخرین برآورد از هزینه های تابستان ۱۳۹۹ به متری ۲.۷ میلیون تومان می رسد. ثبت نام مرحله اول به پایان رسیده است. مهلت بارگذاری مدارک و افتتاح حساب، پایان مهر ماه اعلام شده بود که تا پنجم دی ماه تمدید شد و هم اکنون فرصت به پایان رسیده است. ثبت نام دور جدید به زودی اعلام خواهد شد.