۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

بهره‌برداری مجدد از قطار باری استانبول_تهران_اسلام آباد/ حذف سهمیه‌بندی حمل‌ونقل ترانزیتی

۳۰ آذر ۱۳۹۹، ۱۵:۴۴
کد خبر: 491415
بهره‌برداری مجدد از قطار باری استانبول_تهران_اسلام آباد/ حذف سهمیه‌بندی حمل‌ونقل ترانزیتی

عادل کارائیسماعیل اوغلو وزیر حمل و نقل و زیرساخت ترکیه گفت: ما معتقدیم که باید برای سهولت حمل و نقل و توسعه منطقه‌ای باید سهمیه بندی در حمل‌ونقل دوجانبه و ترانزیتی حذف شود.

اقتصادآنلاینالناز رضازاده؛ در دهمین نشست وزیران حمل و نقل کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی تصمیم گرفته شد تا قطار باری استانبول –تهران -اسلام آباد از ابتدای سال 2021 بازگشایی شود.

کارائیسماعیل اوغلو که در این نشست از طریق ویدیو کنفرانس حضور یافته بود، در جلسه افتتاحیه خواستار رفع همه موانع حمل و نقل بین المللی کالا شد.

وی همچنین با تاکید بر اینکه در شرایط بحرانی همه‌گیری کرونا که برخی از محموله‌های حمل شده از راه جاده به خط آهن باکو_تفلیس_کارس منتقل شده است، افزود: ترکیه درصورت انجام اقدامات لازم ظرفیت افزایش این انتقال را دارد.

وی با اشاره به اینکه کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی همچون ترکیه که در راس آن بنادر مرسین و ترابزون وجود دارد ظرفیت جهانی شدن دارند، تاکید کرد: در شرایط بحرانی کرونا که حمل ونقل هوایی بیشترین آسیب را دیده، ترکیه برای توسعه و تبادل تجربیات خود آمادگی لازم را داراست.

کارائیسماعیل اوغلو همچنین بر اهمیت استفاده از فناوری‌های ارتباطی و راه‌حل‌های دیجیتال برای کاهش خطر انتشار انواع اسناد و مدارکی که در بخش حمل و نقل رد و بدل می‌شود، تاکید کرد.

وی با تاکید بر اینکه بر طبق توافقنامه حمل و نقل اکو همیشه خواستار حذف هزینه‌های دریافتی از حمل و نقل بوده‌ایم، افزود: بر این باوریم که برای سهولت در حمل و نقل و توسعه منطقه‌ای باید برنامه سهمیه بندی در حمل و نقل دو جانبه و ترانزیتی لغو شود و در این زمینه از همه تلاش‌ها برای آزادسازی حمایت می‌کنیم.