۰ نفر

از سوی وزیر راه و شهرسازی مطرح شد:

درخواست برای بازنگری در طرح جامع لجستیک

۱۸ آبان ۱۳۹۹، ۱۵:۲۸
کد خبر: 479996
درخواست برای بازنگری در طرح جامع لجستیک

اسلامی با تأکید بر پیگیری سیاست کاهش قیمت حمل‌ونقل و افزایش سهم ترانزیت خواستار بازنگری در طرح جامع لجستیک به‌دلیل شرایط کرونا در کشور شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، محمد اسلامی در دهمین نشست شورای حمل‌ونقل و لجستیک با ابراز رضایت از انجام اقدامات مهم در سیستان و بلوچستان، منطقه چابهار، اظهار کرد: اقدامات بازآفرینی شهری بعد از 40 سال در چابهار و در این دوره، بسیار حائز اهمیت بود و رضایت مردم را به‌دنبال داشت که باید این رویکرد دنبال شود.

وی با اشاره به اینکه اقدامات و حوزه مسئولیت وزارت راه و شهرسازی، تأثیر مستقیم بر زندگی مردم دارد و بهبود در عملکرد، رضایت اجتماعی را به‌دنبال خواهد داشت، بر افزایش بهره‌وری در نظام حمل‌ونقل و لجستیک تأکید کرد.

وی همچنین با تأکید بر رعایت سه نکته کلیدی در نظام حمل‌ونقل و لجستیک، افزود: توسعه همه‌جانبه زیرساخت‌ها با ارایه کیفی و سپردن پروژه‌ها به کارآمدان، پاسخگوبودن و رسیدگی به امور مردم و ارایه گزارشی از اقدامات و رویکردهای شرکت‌ها و سازمان‌ها در ایام کرونا و ارایه گزارش به رییس جمهور و مقام معظم رهبری در دستورکار قرار بگیرد.

اسلامی درباره توسعه همه‌جانبه زیرساخت‌ها و اجرای باکیفیت آنها، توضیح داد: اجرای قاطعانه و مستحکم پروژه‌های زیرساختی مدنظر مجموعه‌های وزارت راه و شهرسازی قرار بگیرد. پذیرفته نیست که برخی پروژه‌ها تا 24 سال یا کمتر از آن به‌طول انجامیده و تکمیل نشده باشد. هیچ‌کدام از پروژه‌ها نباید زمان‌بندی بیش از 40 ماه داشته باشند، زیرا همواره برای انجام پروژه‌های زیرساختی منابع در اختیار بوده است.

وزیر راه و شهرسازی خطاب به مدیران عامل و رؤسای سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه وزارتخانه تحت مسئولیت خود، گفت: هم‌اکنون سرفصل‌ها و منابع مختلف برای انجام پروژه‌ها تعریف شده است که باید از طریق آنها منابع انجام و تکمیل پروژه‌ها تأمین شود و نباید در انجام پروژه‌های زیرساختی تنها به ردیف بودجه بسنده کرد.

اسلامی با قدردانی از معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارتخانه تحت مسئولیت خود، اعلام کرد: لایحه بودجه 1400 وزارت راه و شهرسازی، لایحه مطلوبی است که با آن لایحه باید تلاش مضاعف شود و نسبت به محرومیت‌زدایی و توسعه و پیشرفت متوازن و همه‌جانبه اقدام کرد.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: اصلاحات سیاستی، برنامه‌ای و عملیاتی باید فراگیر در همه سازمان‌ها، یکپارچه اجرا شود. در 1400 انتظار می‌رود همه سازمان‌ها، کارآمد، نوآور، خلاق، پیشرو، خدمتگزار و پاسخگو باشند. پاسخگو بودن و رسیدگی به امور مردم و باز کردن گره از زندگی آنها برای ما در دولت حائز اهمیت است.

اسلامی همچنین بر تغییر فرهنگ رفتاری افرادی از جمله مشاوران، پیمانکاران، عرضه‌کنندگان و خدمات‌دهندگانی که با وزارت راه و شهرسازی فعالیت می‌کنند، تأکید کرد و گفت: پیمانکارانی که خوب کار می‌کنند و درستکار هستند باید مورد احترام باشند و در همکاری مشترک با وزارتخانه، آسیب نبینند.

وی گزارش‌های ارایه‌شده توسط شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه وزارتخانه را در ایام کرونا، مثبت و تأثیرگذار دانست و از ارایه مجدد آنها در نشست بعدی با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خبر داد و افزود: چکیده گزارش سازمان‌ها و شرکت‌های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی و دستاوردها در ایام کرونا و ارتباطات با کسب‌وکارهای فعال حوزه حمل‌ونقل خدمت رییس جمهور ارایه خواهد شد، همچنین این چکیده به‌شکل کتاب درمی‌آید و به مقام معظم رهبری تقدیم می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی، سیاست وزارتخانه را کاهش هزینه حمل‌ونقل و افزایش سهم ترانزیت برشمرد و اضافه کرد: افزایش بهره‌وری در چیدمان نظام حمل‌ونقل پیگیری خواهد شد و تلاش می‌کنیم تا بار، سریعتر، ایمن‌تر، مطمئن‌تر و با هزینه کمتر جابه‌جا شود و به نقاط مصرف برسد.

وی در عین حال خواستار بازنگری در طرح جامع لجستیک در شرایط کرونایی شد.