۰ نفر

قیمت املاک کمتر از ۲۰ سال در تهران

۱۵ آبان ۱۳۹۹، ۸:۱۲
کد خبر: 479130
 قیمت املاک کمتر از ۲۰ سال در تهران

مشاوران املاک در مناطق مصرفی پایتخت می‌گویند با توجه به ادامه افزایش قیمت ملک و عدم افزایش سقف وام خرید، آپارتمان‌های مسکونی میانسال شانس و تقاضای بیشتری برای معامله در بازار راکد کنونی دارند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از دنیای اقتصاد؛ فعالان بازار ملک در مناطق مصرفی و نیمه جنوبی پایتخت عنوان می‌کنند در شرایط کنونی که قدرت خرید متقاضیان به شدت در مقابل میانگین قیمت مسکن کاهش پیدا کرده حتی برای گروهی از خریداران مسکن که با انگیزه سرمایه‌گذاری به این بازار وارد می‌شوند نیز آپارتمان‌های میانسال(کمتر از ۲۰ سال) بهترین گزینه محسوب می‌شوند. در نتیجه در شرایط کنونی تقاضای بیشتری برای آنها وجود دارد.

بررسی‌های جدید بانک‌مرکزی نیز این موضوع را تایید می‌کند. به‌طوری‌که از میان گروه‌های متراژی مختلف آپارتمان‌های مسکونی، بعد از آپارتمان‌های نوساز تا ۵ سال که دارای سهم ۳۷ درصدی از مجموع معاملات ماهانه در ابتدای فصل پاییز داشتند، آپارتمان‌های ۱۶ تا ۲۰ سال ساخت با ۱۹ درصد رتبه دوم بیشترین حجم معاملات ماهانه را از آن خود کرده‌اند.

در عین حال آپارتمان‌های ۶ تا ۱۰ سال ساخت با ۲/ ۱۸ درصد و املاک ۱۱ تا ۱۵ سال با ۱۳ درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

آن‌طور که گزارش بانک‌مرکزی نشان می‌دهد همزمان با آغاز رشد قیمت در بازار مسکن از سال گذشته تاکنون، به تدریج از حجم معاملات آپارتمان‌های نوساز تا پنج سال ساخت کاسته شده و در مقابل به سهم آپارتمان‌های بیش از ۵ سال تا ۲۰ سال ساخت افزوده شده است.

این آمار نشان می‌دهد در یک ماه ابتدایی فصل پاییز سهم معاملات آپارتمان‌های نوساز تا پنج سال ساخت از مجموع معاملات شهر تهران معادل ۳۷ درصد بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته معادل ۹/ ۴ درصد کاهش پیدا کرده است. در جدول نبض بازار امروز قیمت پیشنهادی آپارتمان‌های مسکونی کمتر از ۲۰ سال در مناطق مختلف شهر تهران ارائه شده است.

205