۰ نفر

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی اعلام کرد؛

سایت‌ها و چارترکننده‌ها عامل گرانی بلیت هواپیما

۷ آبان ۱۳۹۹، ۱:۲۸
کد خبر: 477140
سایت‌ها و چارترکننده‌ها عامل گرانی بلیت هواپیما

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی اعلام کرد: برخی اشتباهات و تخلفات از سوی سایت‌های فروش اینترنتی و چارترکننده‌ها باعث گرانی بلیت هواپیما شده است و ایرلاین‌ها تا کنون گرانفروشی نداشته‌اند.

 به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، در پی لغو نرخنامه جدید بلیت هواپیما از سوی وزیر راه و شهرسازی و اینکه قرار بود دولت برای ایرلاین‌ها امتیازاتی از جمله ارز نیمایی و برخی منابع ریالی در نظر بگیرد تا قیمت بلیت هواپیما افزایش پیدا نکند. برخی شهروندان نسبت به گران شدن پروازهای داخلی اعتراض دارند.

مقصود اسعدی سامانی –دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در این باره اظهار کرد: تا کنون هیچ گزارشی از افزایش قیمت بلیت هواپیما طی هفته‌های گذشته از سوی ایرلاین‌ها نداشته‌ایم و همه شرکت‌های هواپیمایی طی این بازه زمانی سعی کرده‌اند بلیت هواپیما را در دامنه نرخ تعیین شده قبلی بفروشند اما برخی سایت‌های فروش بلیت هواپیما و چارترکننده‌ها اشتباهات و تخلفاتی مرتکب شده‌اند و از این وضعیت بازار سوء استفاده می‌کنند. در این میان همه این تخلفات به نام شرکت‌های هواپیمایی نوشته می‌شود و مردم آن را از چشم ما می‌بینند.

وی افزود: اگر وعده‌هایی که مسئولان برای حمایت از ایرلاین‌ها در این شرایط داده‌اند مانند تامین ارز نیمایی با نرخ مناسب و ارائه تسهیلات ارزان قیمت عملی شود، شرکت‌های هواپیمایی نیازی به افزایش قیمت بلیت هواپیما ندارند چرا که هزینه‌های افزایش یافته آن‌ها جبران می‌شود.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مردم اگر با افزایش قیمت بلیت هواپیما مواجه شدند، چه کاری باید انجام دهند؟ اعلام کرد: اگر مردم شاهد بالا رفتن نرخ پروازهای داخلی تا تعیین تکلیف و اعلام نتیجه جلسات بودند بهتر است ابتدا به سایت انجمن شرکت‌های هواپیمایی مراجعه کنند و قیمت‌های اعلامی را با نرخ‌های مندرج در نرخنامه رسمی موجود در سایت مقایسه کنند و اگر بالاتر از سقف تعیین شده بود آن را به انجمن یا سازمان هواپیمایی کشوری گزارش کنند تا با متخلفان برخورد لازم صورت گیرد.

اسعدی سامانی ادامه داد: شرکت‌های هواپیمایی نه تنها همه پروتکل‌های جدید بهداشتی از جمله رعایت ظرفیت ۶۰ درصدی هواپیما را رعایت کرده‌اند و بر عملکرد آن‌ها از سوی سازمان هواپیمایی نظارت کافی صورت می‌گید بلکه تا کنون قیمت بلیت هوپیما را در هیچ یک از مسیرهای داخلی بالاتر از سقف تعیین شده قبلی افزایش نداده‌اند بنابراین به مردم توصیه می‌کنیم که بلیت هواپیما را با در نظر گرفتن نرخنامه مصوبه موجود از ایرلاین‌ها خریداری کنند چرا که برخی از سایت‌ها یا چارترکننده‌ها اقدام به فروش بلیت هواپیما بالاتر از قیمت مجاز کرده‌اند و این به زیان مردم است. به عنوان مثال قیمت بلیت هواپیما در مسیر تهران-مشهد که نهایتا باید قیمتی حدود ۷۰۰ هزار تومان داشته باشد توسط چارترکننده‌ای یک میلیون ۲۰۰ هزار تومان فروخته شده است.