۰ نفر

بر اساس جدیدترین آمار:

پروازهای عبوری از آسمان ایران ۲۳درصد رشد کرد

۲۱ مهر ۱۳۹۹، ۱۵:۰۲
کد خبر: 473645
پروازهای عبوری از آسمان ایران ۲۳درصد رشد کرد

بر اساس آمار رسمی شرکت فرودگاه ها در شهریور۹۹ جابجایی مسافر نسبت به شهریور۹۸ بالغ بر ۲۹درصد کاهش و پروازهای عبوری از آسمان ایران ۲۳درصد رشد داشته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، بر اساس جدیدترین آمار منتشر شده شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران طی شهریور ماه امسال در 46 فرودگاه تحت مالکیت شرکت فرودگاه ها نشست و برخاست هواپیما، جابجایی مسافر و بار به ترتیب در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته 18 درصد، 29 و 35 درصد کاهش یافته است.

آمار فرودگاه امام خمینی (ره) هم مانند ماه های تیر و مرداد به دلیل آنچه "عدم ثبت و مغایرت‌گیری در سامانه" در آمار شرکت فرودگاه ها درج نشده است.

فرودگاه مهرآباد که مردادماه در بخش جابجایی بار، مسافر و نشیت و برخاست به ترتیب 30 درصد، 25 درصد و 13 درصد نسبت به مرداد 98 کاهش عملکرد داشت در شهریور ماه امسال بهبود عملکرد داشته و نسبت به شهریور سال گذشته در نشست و برخاست 6 درصد رشد منفی، جابجایی مسافر و بار نیز به ترتیب 15 و 17 درصد رشد منفی داشته است.

فرودگاه مشهد نیز در نشست و برخاست، جابجایی بار و مسافر به ترتیب نسبت به آخرین ماه تابستان سال گذشته 55 درصد، 59 و 65 درصد رشد منفی را ثبت کرده است.

در بین فرودگاه‌های اختصاصی نیز به جز فرودگاه کیش، عملکرد 5 فرودگاه دیگر در همه شاخص‌ها طی شهریور 99 منفی بوده است.

همچنین در بخش پروازهای عبوری نیز میزان کاهش پروازها نسبت به شهریور سال گذشته رشد منفی 56 درصدی را ثبت کرده است. تعداد این پروازها در ماه گذشته 10 هزار و 376 پرواز بود که نسبت به مردادماه امسال با 8431 پرواز بالغ بر 23.07 درصد افزایش یافته است.