۰ نفر

در گفت‌وگو با مدیرعامل شرکت عمران پردیس مطرح شد:

دلیل افزایش ۲۰میلیون تومانی قیمت مسکن مهر چیست؟

۸ مهر ۱۳۹۹، ۱۴:۲۰
کد خبر: 470613
دلیل افزایش ۲۰میلیون تومانی قیمت مسکن مهر  چیست؟

بر اساس اعلام مدیرعامل شرکت عمران پردیس، افرادی که واحدهایشان آماده است اگر نسبت به دریافت دفترچه اقساط مسکن مهر اقدام نکنند تا ۱۵ روز دیگر برای اخذ مالیات از خانه های خالی به سازمان امور مالیاتی معرفی می شوند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، سیدمهدی هدایت اظهار کرد: بیش از ۵۰۰۰ واحد مسکن مهر در پردیس از مدتها قبل آماده تحویل شده است اما با وجود اطلاعیه های قبلی تاکنون این مالکان برای دریافت دفترچه اقساط مراجعه نکرده اند.

وی افزود: بر اساس تصویب هیات مدیره شرکت عمران پردیس مقرر شده لیست این مالکان در اختیار سازمان امور مالیاتی برای اخذ مالیات از خانه های خالی ارائه شود و همچنین در بند دیگر این مصوبه تصمیم بر این شد تا مکاتباتی با بانک مسکن انجام شود و وام ۴ درصد این مالکان حذف و به وام عادی با سود بانکی ١٨ یا ٢۴ درصد افزایش یابد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس تاکید کرد: این مالکان چنانچه تا ١۵ روز آینده جهت تشکیل پرونده قسط به بانک مسکن مراجعه نکنند مشمول جرایم ذکر شده خواهند بود.

بنابر این گزارش به نظر می‌رسد مخاطب این هشدار دلالان مسکن مهر پردیس هستند که عمدتاً قصد سکونت ندارند و به همین دلیل از دریافت کارت اقساط خودداری می‌کنند.

اردیبهشت ماه امسال بود که هدایت از مالکیت ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ سوداگر در بازار مسکن پردیس خبر داد. سپس از ابتدای خرداد ماه شرکت عمران پردیس تصمیم گرفت ۲۰ درصد مبلغی را که دولت برای واحدهای مسکن مهر  پردیس هزینه کرده از متقاضیانی که از ابتدای خرداد ماه اقدام به خرید و فروش می‌کنند دریافت کند. گفته می شود بعضی افراد در پردیس ۱۰۰ تا ۲۰۰ واحد مسکونی در اختیار دارند.

هدایت درباره آخرین وضعیت افزایش ۲۰ میلیون تومانی قیمت مسکن مهر اظهار کرد: این رقم با توجه به هزینه‌های ما بسیار ناچیز است از ابتدای سال ۱۴۰۰ میلیارد تومان در پردیس هزینه کرده‌ایم و این در حالی است که از محل دریافت ۲۰ میلیون تومان حدود ۲۲ میلیارد تومان به دست آورده‌ایم. این ۲۰ میلیون تومان هزینه نقل و انتقال نیست بلکه بخش کمی از هزینه‌هایی که دولت برای واحدهای مسکن مهر انجام داده را از متقاضیانی که هم اکنون اقدام به خرید و فروش می‌کنند دریافت می کنیم. متقاضیان اولیه و کسانی که قبل از خردادماه واحد را خریداری کردند مشمول این افزایش قیمت نیستند.

تا پایان امسال ۹۵ درصد مسکن مهر پردیس تحویل داده می شود

بنابراین گزارش از حدود ۸۲ هزار واحد مسکن مهر پردیس که ۷۲ هزار واحد آن از سال ۱۳۹۱ آغاز شده تاکنون ۴۵ هزار واحد افتتاح شده، ۲۱ هزار واحد تا پایان آبان ماه تحویل خواهد شد، از ۱۶ هزار واحد باقی مانده ۱۰ هزار واحد تا پایان سال جاری و ۶۰۰۰ واحد که دارای معارضه حقوقی بوده و البته مشکلشان حل شده در سال آینده افتتاح می شود.  بدین ترتیب تا پایان امسال ۹۵ درصد واحدهای مسکن مهر پردیس تحویل می‌شود.