۰ نفر

پس از وقفه ۶ ماهه انجام شد؛

از سرگیری پرواز‌های ترکیه

۵ مهر ۱۳۹۹، ۱۲:۱۲
کد خبر: 469729
از سرگیری پرواز‌های ترکیه

معاون بهره برداری فرودگاه امام خمینی(ره) گفت: پرواز‌های هواپیمایی ترکیه به تهران پس از وقفه شش ماهه به دلیل شیوع ویروس کرونا، از سر گرفته می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین، علیرضا مجذوبی افزود: با شیوع بیماری کووید 19 در جهان، شاهد کاهش سفر‌ها و به دنبال آن لغو پرواز‌ها در اکثر کشور‌ها از جمله کشورمان بودیم بطوریکه بر اساس گزارش اتحادیه بین المللی فرودگاه‌ها ACI میزان مسافران جابجا شده در فرودگاه‌های جهان در سه ماهه نخست سال جاری میلادی، 26.4 درصد و در سه ماهه دوم همین سال 89.6 درصد نسبت به سال 2019 کمتر بوده است.

وی ادامه داد: با کاهش محدودیت‌های وضع شده در کشور‌ها برای مقابله با کووید 19، شاهد رونق گرفتن آرام مسافرت‌های هوایی هستیم هرچند بر اساس پیش بینی نهاد‌های بین المللی تعداد مسافران در صنعت حمل و نقل هوایی تا سال 2023 به میزانی که در سال 2019 بود نخواهد رسید.

معاون بهره برداری فرودگاهی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی گفت: در حال حاضر شرکت‌های هواپیمایی قطر ایرویز و امارات در کنار تعدادی از شرکت‌های هواپیمایی داخلی به فرودگاه امام پرواز دارند و از امروز شرکت هواپیمایی ترکیه (ترکیش ایرلاینز) نیز پرواز‌های خود به این فرودگاه را از سر می‌گیرد.

مجذوبی اضافه کرد: هواپیمایی ترکیه که شش ماه پرواز‌های خود به تهران را به دلیل شیوع کرونا متوقف کرده بود با رایزنی و هماهنگی‌های صورت گرفته بین دو کشور مقرر شد 7 پرواز هفتگی در مسیر استانبول - تهران و بالعکس انجام شود. 

لزوم همراه داشتن مسافران خروجی در فرودگاه امام با  نتیجه تست منفی PCR کرونا  

عضو هیئت مدیره شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی گفت: در حال حاضر همه مسافران خروجی در فرودگاه امام باید نتیجه تست منفی PCR کرونا را به همراه داشته باشند، در غیر اینصورت بر اساس دستورالعمل‌های بهداشتی امکان صدور کارت پرواز و سوار شدن به هواپیما برای آن‌ها وجود نخواهد داشت.

وی افزود: بر اساس شیوه نامه سازمان هواپیمایی کشوری همه مسافران در بدو ورود به کشور نیز باید تست PCR منفی کرونا را به کارشناسان پایگاه مراقبت بهداشت مرزی مستقر در فرودگاه امام تحویل دهند و در صورت همراه نداشتن تست مربوطه، نمونه برداری از آن‌ها در فرودگاه امام خمینی انجام شده و تا حصول نتیجه به قرنطینه فرستاده می‌شوند.

معاون بهره برداری فرودگاهی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی با اشاره به رعایت همه دستورالعمل‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همچنین شیوه نامه‌های سازمان هواپیمایی کشوری برای مقابله با کرونا در فرودگاه امام گفت: سلامت مسافران و کارکنان مهمترین اولویت در شهر فرودگاهی امام خمینی است.

وی ادامه داد: همه مسافران، مستقبلان، مشایعت کنندگان و کارکنان پیش از ورود به ترمینال تب سنجی شده و عملیات ضدعفونی سالن‌های ترمینال و سطوح پرتماس به صورت مداوم در جریان است و استفاده از ماسک در ترمینال نیز اجباری است و برچسب‌های رعایت فاصله گذاری اجتماعی در ترمینال نصب شده اند.

مجذوبی گفت: مسافران ورودی نیز با دوربین حرارتی تب سنجی شده و پس از عبور از دستگاه ضدعفونی مسافر وارد کشور می‌شوند و بار همراه آن‌ها نیز توسط دستگاه مکانیزه ضدعفونی می‌شود.