۰ نفر

معاون بهره برداری فرودگاهی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) تشریح کرد؛

آخرین خبر از وضعیت پروازها به ترکیه

۴ مهر ۱۳۹۹، ۱۹:۱۸
کد خبر: 469616
آخرین خبر از وضعیت پروازها به ترکیه

پروازهای هواپیمایی ترکیه به تهران پس از وقفه ۶ماهه با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی از امروز جمعه (۵مهرماه) از سر گرفته شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، علیرضا مجذوبی افزود: با شیوع بیماری کووید ۱۹ در جهان شاهد کاهش سفرها و به دنبال آن لغو پروازها در اکثر کشورها از جمله کشورمان بودیم بطوریکه بر اساس گزارش اتحادیه بین المللی فرودگاه ها ACI میزان مسافران جابجا شده در فرودگاه های جهان در سه ماهه نخست سال جاری میلادی ۲۶.۴ درصد و در سه ماهه دوم همین سال ۸۹.۶ درصد نسبت به سال ۲۰۱۹ کمتر بوده است.

وی ادامه داد: با کاهش محدودیت های وضع شده در کشورها برای مقابله با کووید ۱۹، شاهد رونق گرفتن آرام مسافرت های هوایی هستیم هرچند بر اساس پیش بینی نهادهای بین المللی تعداد مسافران در صنعت حمل و نقل هوایی تا سال ۲۰۲۳ به میزانی که در سال ۲۰۱۹ بود نخواهد رسید.

معاون بهره برداری فرودگاهی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) گفت : اکنون شرکت های هواپیمایی قطر ایرویز و امارات در کنار تعدادی از شرکت های هواپیمایی داخلی به فرودگاه امام (ره) پرواز دارند و از امروز شرکت هواپیمایی ترکیه (ترکیش ایرلاینز) نیز پروازهای خود به این فرودگاه را از سر می گیرد.

مجذوبی اظهار داشت: هواپیمایی ترکیه که ۶ ماه پروازهای خود به تهران را به دلیل شیوع کرونا متوقف کرده بود با رایزنی و هماهنگی های صورت گرفته بین دو کشور مقرر شد ۷ پرواز هفتگی در مسیر استانبول - تهران و بالعکس انجام شود.

عضو هیئت مدیره شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) افزود: اکنون تمام مسافران خروجی در فرودگاه امام (ره) باید نتیجه تست منفی PCR کرونا را به همراه داشته باشند، در غیر اینصورت بر اساس  دستورالعمل های بهداشتی امکان صدور کارت پرواز و سوار شدن به هواپیما برای آن ها وجود نخواهد داشت.

وی ادامه داد: همچنین بر اساس شیوه نامه سازمان هواپیمایی کشوری تمام مسافران در بدو ورود به کشور نیز باید تست PCR منفی کرونا را به کارشناسان پایگاه مراقبت بهداشت مرزی مستقر در فرودگاه امام (ره) تحویل دهند و در صورت همراه نداشتن تست مربوطه، نمونه برداری از آن ها در فرودگاه حضرت امام (ره) انجام شده و تا حصول نتیجه به قرنطینه فرستاده می شوند.

معاون بهره برداری فرودگاهی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با اشاره به رعایت تمام دستورالعمل های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همچنین شیوه نامه های سازمان هواپیمایی کشوری برای مقابله با کرونا در فرودگاه امام (ره) بیان داشت: سلامت مسافران و کارکنان مهمترین اولویت در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) است.

وی افزود: تمام مسافران، مستقبلین، مشایعت کنندگان و کارکنان پیش از ورود به ترمینال تب سنجی شده و عملیات ضدعفونی سالن های ترمینال و سطوح پرتماس به صورت مداوم در جریان است و استفاده از ماسک در ترمینال نیز اجباری است و برچسب های رعایت فاصله گذاری اجتماعی در ترمینال نصب شده اند.

مجذوبی گفت: مسافران ورودی نیز با دوربین حرارتی تب سنجی شده و پس از عبور از دستگاه ضدعفونی مسافر وارد کشور می شوند و بار همراه آن ها نیز توسط دستگاه مکانیزه ضدعفونی می شود.