۰ نفر

یک مقام مسئول:

اگر مسکن ملی می‌‌خواهید ۱۵روز فرصت دارید

۲ مهر ۱۳۹۹، ۱۱:۰۷
کد خبر: 469111
اگر مسکن ملی می‌‌خواهید ۱۵روز فرصت دارید

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران گفت: متقاضیان مسکن ملی که پیامک واریز آورده دریافت می‌کنند، ۱۵ روز برای پرداخت وجه مهلت دارند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، خلیل محبت خواه مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران  با بیان اینکه تاکنون چندین بار پیامک برای متقاضیان مسکن ملی برای پرداخت آورده اولیه ارسال کرده‌ایم گفت: متاسفانه هنوز بعد از گذشت چندین بار هشدار برای تکمیل آورده به نظر می‌رسد که متقاضیان تمایلی برای پرداخت آورده اولیه ندارند و همین موضوع سبب شد تا پایان شهریور ماه بخش عمده‌ای از این افراد از فهرست متقاضیان حذف شوند.

او ادامه داد: تاکنون ۳ یا ۴ بار به هر کدام از متقاضیان مسکن ملی پیامک واریز آورده اولیه ارسال شده و آخرین اولتیماتوم هم به متقاضیان دادیم اما با این حال تعداد زیادی از متقاضیان در این دوره حذف شدند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران بیان کرد: ممکن است تعدادی از متقاضیان هنوز پیامک واریز آورده اولیه و یا تکمیل مدارک دریافت نکرده باشند که به محض ارسال پیامک ۱۵ روز مهلت دارند تا آورده ۴۰ میلیون تومانی خود را تکمیل کنند.

محبت خواه با بیان اینکه تکمیل آورده اولیه زمینه ساز سرعت اجرای پروژه‌ها می‌شود که خود به معنای تحویل هرچه سریعتر واحد‌ها به متقاضیان است، افزود: بنابراین متقاضیان باید به این موضوع توجه داشته باشند که امکان تکمیل واحد‌های طرح اقدام ملی مسکن وابسته به پرداخت آورده اولیه آنان است.

او اظهار کرد: با توجه به هشدار‌های داده شده خوشبختانه سرعت واریز آورده اولیه بیشتر شده و تاکنون ۲ هزار و ۱۲۴ نفر اقدام به افتتاح پرونده و تکمیل وجه کرده‌اند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران در ادامه به افزایش سرعت پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن هم اشاره کرد و گفت: با اتصال بانک‌ها به سامانه طرح اقدام ملی مسکن روند پرداخت تسهیلات بیشتر شده و در این بخش هم توانسته‌ایم پرداختی‌های بسیار خوبی داشته باشیم.

محبت خواه درباره آخرین آمار پرداختی‌ها گفت: کل متقاضیان ودیعه مسکن در استان تهران که در خواست آنان ثبت شده است ۱۰۹ هزار و ۸۹۷ نفر بوده‌اند که ۵۸ هزار و ۹۴۷ نفر از آنان حائز شرایط بوده‌اند.

او ادامه داد: ۲۳ هزار و ۵۲۹ نفر هم واجد شرایط نبوده‌ و ۲۰ هزار و ۲۳۵ نفر هم تاکنون وام درخواست کرده‌اند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران بیان کرد: ۲ هزار و ۵۴۲ نفر متقاضی تسهیلات ودیعه مسکن اقدام به تشکیل پرونده در بانک کرده‌اند و بیش از ۲۰ هزار نفر هم این تسهیلات را دریافت کرده‌اند.

محبت خواه تاکید کرد: خوشبختانه اقدامات دولت در حوزه مسکن و بازار اجاره بسیار موثر بوده و توانسته بخش عمده‌ای از التهاب بازار اجاره را بکاهد و بسیاری از متقاضیان با دریافت تسهیلات توانسته‌اند مشکل خود را در حوزه اجاره برطرف کنند.

گفتنی است، مهلت پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن به متقاضیان، پایان دی  ماه اعلام شده است.