۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

با ۲ میلیارد کجای تهران می‌توان خانه خرید؟

۲۴ شهریور ۱۳۹۹، ۱۴:۲۰
کد خبر: 466944
با ۲ میلیارد کجای تهران می‌توان خانه خرید؟

برای خرید مسکن با دو میلیارد تومان گزینه‌های متنوعی در غرب و شرق تهران وجود دارد. همچنین امکان خرید واحد با متراژ بالاتر و سن کمتر در جنوب تهران فراهم است.

اقتصاد آنلاین - سیده زهرا محمودی؛ قیمت مسکن در ماه‌های اخیر افزایش زیادی داشته است و این موضوع سبب شده تا با وجود اینکه دو میلیارد تومان رقمی بسیار فراتر از پس‌انداز غالب خانوارها است، برای خرید مسکن محدودیت‌هایی را نیز برای آن‌ها به همراه داشته باشد؛ یعنی شاید دیگر نتوان با این بودجه واحدی بیش از 70متر در بسیاری از نقاط تهران خریداری کرد.

در این زمینه بخوانید؛

جدول‌هایی که از قیمت مسکن در چند ماه پیش وجود دارد، نشان می‌دهد تا کمتر از یک سال پیش این امکان وجود داشت تا با دو میلیارد تومان واحدی در بهترین نقاط شمال شهر خرید؛ اما اکنون این موضوع ممکن نیست و افرادی که با دو میلیارد تومان قصد خرید مسکن دارند، شاید شانس بسیار کمی برای خرید مسکن در شمال شهر و مناطق یک و سه داشته باشند. زیرا با این بودجه در این مناطق فقط امکان خرید واحدهای متراژ پایین وجود دارد و آپارتمان با متراژ پایین در شمال تهران بسیار کمتر از سایر نقاط است.

با بودجه دو میلیارد تومانی در اکثر نقاط تهران امکان خرید مسکن وجود دارد؛ اما شاید از نظر متراژ، سال ساخت، محله و... با محدودیت‌هایی همراه باشد. برای مثال در جنوب تهران امکان خرید واحدهای بزرگتر با سن کمتر هم وجود دارد ولی در غرب، شرق و مرکز، با توجه به محله‌ای که آپارتمان در آن قرار گرفته، امکان خرید مسکن با متراژ پایین‌تر و سن بیشتر وجود دارد. مناطق 2 و 5 از مناطقی است که واحدهای زیادی با این بودجه در آن‌ها برای  فروش به بنگاه‌های املاک عرضه می‌شود.

اغلب آگهی‌هایی که در سایت‌های خرید و فروش املاک با این بودجه وجود دارد، مربوط به غرب و شرق تهران است. پونک، صادقیه، طرشت و... از مناطقی است که کارشناسان مشاور املاک با بودجه دو میلیارد تومانی پیشنهاد می‌کنند و با توجه به متراژ ادعا دارند که این واحدها موارد مناسبی برای سرمایه‌گذاری است!

قیمت مسکن در پونک از متری 30میلیون تومان شروع می‌شود. بنابراین در این محله امکان خرید واحدهای بین 40 تا 60متری وجود دارد. یک واحد 61متری و یک سال ساخت در این محله، 2میلیارد تومان قیمت‌گذاری شده است.

برای خرید مسکن در صادقیه نیز به حداقل 25میلیون تومان برای هر متر مربع سرمایه نیاز است. در این محله نیز با دومیلیارد تومان می‌توان واحدهای بین 40 تا 80متری خریداری کرد. قیمت یک واحد 70متری و 4سال ساخت در این محله دو میلیارد تومان اعلام شده است.

اگر هم سن و هم متراژ واحد در الویت باشد، محله‌های جنوب تهران گزینه‌های مناسی برای خرید ملک است. برای مثال یک واحد آپارتمان 100متری و نوساز در جیحون دو میلیارد تومان قیمت‎‌گذاری شده است. برای خرید یک واحد 120متری و نوساز در جوادیه نیز باید یک میلیارد و 900میلیون تومان پرداخت کرد.

یک واحد 70متری و نوساز در شادمان دومیلیارد تومان قیمت‌گذاری شده است و مالک یک واحد 64متری و 4سال ساخت در جنت‌آباد، قیمت واحد را یک میلیارد و 950میلیون تومان اعلام کرده است. همچنین یک واحد آپارتمان 54متری و 15سال ساخت در شیخ بهایی دو میلیارد تومان اعلام شده است.

شهرک اکباتان یکی دیگر از مناطقی است که با دو میلیارد تومان امکان خرید سوئیت در آن وجود دارد. یک آپارتمان 85متری در هروی که 15سال از ساخت آن می‌گذرد، یک واحد 65متری و 15سال ساخت در همیلا و یک وواحد 70متری و 30سال ساخت در بلوار کشاورز از دیگر مواردی است که کارشناسان مشاور املاک با این بودجه پیشنهاد کرده‌اند.

برای اینکه با این بودجه در مرکز شهر، واحدی خریداری کنید، با توجه به متوسط قیمت مسکن در این نقاط، می‌توان واحدهای بین 40 تا 60متر خریداری کرد. یک واحد آپارتمان 50متری در فاطمی 2میلیارد تومان قیمت‌گذاری شده است.

باتوجه به معاملاتی در که در مرداد ماه صورت گرفته است، تهران‌پارس یکی از مناطقی است که با دو میلیارد تومان واحدهای زیادی در آن معامله شد. یک واحد 110متری و نوساز ماه گذشته دو میلیارد و 140میلیون تومان در این محله به فروش رفت.

یک واحد آپارتمان 82متری و 6سال ساخت در آپادانا، آپارتمانی 67متری و 9سال ساخت در جنت‌آباد، واحدی 96متری و 7سال ساخت در ابوذر و یک واحد آپارتمان 83متری و 10سال ساخت در اسفندیاری از دیگر معاملاتی است که در ماه اخیر با بودجه‌ای حدود دو میلیارد تومان منعقد شد.

با بررسی قیمت مسکن در بسیاری از مناطق تهران، متوجه می‌شویم که امکان خرید مسکن حتی با متراژ کمتر و سن بیشتر با این بودجه در آن‌ها وجود دارد؛ ولی یک کارشناس مشاور املاک که در مرکز تهران فعالیت دارد گفت: اخیرا واحدهای زیادی در این بودجه عرضه نمی‌شود و علت آن احتمالا به عدم ثبات قیمت مسکن در تهران و همچنین دست نگه داشتن فروشندگان برای فروش واحد باز می‌گردد.