۰ نفر

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان تشریح کرد:

مشکل اصلی پیش روی ساخت مسکن

۱۱ مرداد ۱۳۹۹، ۱۹:۵۳
کد خبر: 456748
مشکل اصلی پیش روی ساخت مسکن

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان گفت: قانون پیش‌فروش یکی از عمده‌ترین مشکل سازندگان در بازار مسکن است؛ در حالی که اصلاحیه این قانون، مدت‌هاست که روی میز بررسی کمیسیون قضایی مجلس خاک می‌خورد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، فرشید پورحاجت، دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان، در ارتباط با نامه ارسال شده از سوی کانون سراسری انبوه‌سازان به مجلس شورای اسلامی در ارتباط با مسئله مسکن، گفت: کانون سراسری انبوه‌سازان به عنوان یک نهاد صنفی و مدنی، به منظور حفظ جایگاه مشورتی خود نسبت به منعکس کردن مشکلات بازار مسکن برای تحقق هرچه بیشتر شعار جهش تولید اقدام به ارسال این نامه کرده است.

 دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان، در بیان مفاد مطرح شده در این نامه، عنوان کرد: موانع، فرصت‌ها و چالش‌های پیش روی بخش خصوصی در حوزه صنعت ساختمان عمده مفاد مطرح شده در این نامه را در بر خواهد گرفت.

 پورحاجت، با اشاره به اینکه این نامه در تاریخ 31 تیرماه سال جاری به مجلس شورای اسلامی ارسال شده است، گفت: با توجه به تعطیلی یک هفته‌ای مجلس، پس از زمان ارسال نامه، کانون سراسری انبوه‌سازان تاکنون هیچ بازخوردی از سوی نمایندگان محترم دریافت نکرده است.

اصلاحیه قانون پیش فروش روی میز کمیسیون قضایی خاک می‌خورد

عضو کانون سراسری انبوه‌سازان، ضمن اشاره به این نکته که تولید مسکن در سال‌های اخیر با افت شدید 50 درصدی مواجه شده است، اظهار داشت: سیاست‌گذاری نامناسب در حوزه مسکن توسط نهادهای تصمیم‌گیر، دلیل اصلی افزایش ریسک سرمایه‌گذاری در بازار مسکن به منظور افزایش ساخت تلقی می‌شود.

وی، در بیان یکی از اصلی‌ترین موانع تولید مسکن، گفت: قانون پیش‌فروش یکی از عمده‌ترین مشکلات سازندگان در بازار مسکن است. در حالیکه اصلاحیه این قانون، مدت‌هاست که روی میز بررسی کمیسیون قضایی مجلس خاک می‌خورد.

 پورحاجت در بیان تاثیر تصویب نکردن اصلاحیۀ قانون پیش‌فروش توسط مجلس گفت: عمدۀ دلیل ناتوانی مردم به منظور صاحب‌خانه شدن، ایرادات موجود در قانون پیش‌فروش سابق بود اما همچنان شاهد بررسی نشدن اصلاحیه این قانون در کمیسیون قضایی هستیم.

برنامه‌ریزی برای صدور خدمات مهندسی باید در دستور کار قرار گیرد

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان، با اشاره به یکی از مفاد مطرح شده در این نامه، گفت: بحث صدور خدمات مهندسی به کشورهای دوست منطقه، با توجه به پتانسیل فنی کشور در حوزه صنعت ساختمان یکی از تاکیدات کانون سراسری انبوه‌سازان است.

پورحاجت، در پایان با اشاره به این نکته که وجود تحریم‌ها نباید جلوی برنامه‌ریزی برای کسب درآمد از محل صادرات خدمات مهندسی را بگیرد، گفت: کشورهای منطقه یکی از اصلی‌ترین مقصدهای صدور خدمات مهندسی است و استفاده نکردن از این ظرفیت، برای هیچ نهادی قابل قبول نیست.

لازم به تاکید است، این نامه با عنوان بسته پیشنهادی کانون سراسری انبوه‌سازان ایران برای رونق بازار تولید و عرضه مسکن در سه مبحث کلی تنظیم و به مجلس شورای اسلامی ارسال شده است.