۰ نفر

خبر مهم برای متقاضیان مسکن ملی

۱۳ تیر ۱۳۹۹، ۱۳:۲۲
کد خبر: 450344
خبر مهم برای متقاضیان مسکن ملی

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: مهلت ویرایش اطلاعات متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن ۱۴تیرماه است.

به گزارش اقتصادآنلاین، پروانه اصلانی مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی با اعلام اینکه مهلت ویرایش اطلاعات پذیرفته شدگان طرح اقدام ملی مسکن تا ساعت ۲۴، شنبه ۱۴ تیرماه است، گفت: بیشترین میزان مشارکت در طرح اقدام ملی مسکن متعلق به تهرانی‌ها با ۱۵۵ هزار نفر و کمترین میزان مشارکت مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد با ۶۳ هزار نفر است.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه پذیرفته شدگان طرح اقدام ملی مسکن تا ۱۴ تیرماه فرصت ویرایش اطلاعات خود را در سامانه tem.mrud.ir دارند، افزود: یکسری از اطلاعات از جمله شهر محل سکونت، کد ملی قابل تغییر نیستند. اما بخشی از اطلاعات از جمله نشانی از جمله مواردی است که در صورت تغییر، باید ویرایش شود.

اصلانی ادامه داد: تسهیلات اقدام ملی مسکن برای هر واحد مسکن ملی ۱۰۰ میلیون تومان است.

به گفته وی، آورده سازنده برای هر واحد حداکثر ۲۰ درصد است و ۸۰ درصد تسهیلات به هر واحد به سازندگان تعلق می‌گیرد. همچنین تسهیلاتی که سازندگان برای ساخت مسکن ملی دریافت می‌کنند قابل انتقال به خریدار است و خریداران متعهد می‌شوند، بازپرداخت تسهیلات خریداری شده را انجام دهند.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی با اعلام اینکه عملیات اجرایی ساخت مسکن در همه استان‌ها شروع شده است، توضیح داد: استان زنجان پیشروترین استان‌ها در ساخت مسکن ملی است و استانی است که عملیات اجرایی مسکن ملی در برخی از واحدها به مرحله اسکلت رسیده است.

گفتنی است، طرح اقدام ملی مسکن شامل احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی برای دهک‌های ۴ تا ۷ میان درآمدی است که تکمیل آنها بنا بر اعلام سیاستگذاران این طرح، پایان سال ۹۹ است.