۰ نفر

مهلت ثبت نام قطعی مسکن ملی ساعت ۲۴امشب تمام می‌شود

۶ تیر ۱۳۹۹، ۱۵:۵۹
کد خبر: 448694
مهلت ثبت نام قطعی مسکن ملی ساعت ۲۴امشب تمام می‌شود

متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن که در اسفندماه ۹۸بصورت پیامکی ثبت‌نام کرده‌اند تا ساعت ۲۴امشب فرصت دارند ثبت‌نام خود را قطعی کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن که در اسفندماه ۹۸ بصورت پیامکی ثبت‌نام کرده‌اند تا ساعت ۲۴ روز جمعه ششم تیرماه ۹۹ فرصت دارند با مراجعه به سامانه tem.mrud.ir ثبت‌نام خود را قطعی کنند.

همچنین متقاضیان مرحله اول اقدام ملی مسکن که آبان‌ماه پارسال ثبت‌نام کرده‌ و پس از پالایش براساس شرایط مندج در آیین‌نامه قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن حائز شرایط استفاده از واحدهای مسکونی طرح شناخته نشده‌اند و در وضعیت رد درخواست قرار گرفته‌اند،  تا ساعت ۲۴ روز جمعه ۱۳ تیرماه ۹۹ فرصت اعتراض دارند.

ثبت نام ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در طرح اقدام ملی مسکن

محمودزاده معاون مسکن وزارت راه و شهرسازی در این خصوص تصریح کرد: تا کنون سه مرحله ثبت نام مسکن ملی انجام شده  که در مجموع حدود ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در این طرح ثبت نام کرده اند.

او افزود: ثبت نام در مرحله اول و دوم به صورت مراجعه در سایت و در مرحله سوم به صورت پیامکی بوده است. پالایش مرحله نخست انجام شده و اجرای این مرحله در اسفندماه به دلیل کرونا متوقف شد.

محمودزاده بیان کرد: در مرحله دوم ۵۴۲ هزار نفر در استان‌ها ثبت نام کردند که ۴۲ درصد واجد شرایط تشخیص داده شدند.

او ادامه داد: استان‌های اردبیل، خوزستان و سیستان و بلوچستان دارای بیشترین واجدین شرایط و استان‌های خراسان جنوبی و زنجان دارای کمترین واجدین شرایط در مرحله دوم ثبت نام مسکن ملی بوده اند.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در مرحله سوم ۸۲۰ هزار نفر پیامکی ثبت نام کردند که ۱۰۳ هزار نفر مراجعه به سامانه و ثبت نام نهایی داشتند.

این مقام مسئول در خصوص میزان ساخت مسکن ملی افزود: مقرر شده ۳۰۰ هزار واحد مسکن ملی در استان‌های مختلف ساخته شود و  ۱۰۰ هزار واحد هم در بافت قدیمی و فرسوده به صورت خودمالک اجرایی شود که مراحل اجرایی ۲۵ هزار واحد شروع شده و مالکان برای انعقاد  قرارداد و دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی شده اند.