۰ نفر

جزئیات پرداخت وام ۲میلیون تومانی به کارگران ساختمانی

۱۳ فروردین ۱۳۹۹، ۱۵:۳۴
کد خبر: 428134
جزئیات پرداخت وام ۲میلیون تومانی به کارگران ساختمانی

یک عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار از ثبت نام ۷۰ هزار نفر از کارگران آسیب دیده از کرونا در سامانه ثبت درخواست بیمه بیکاری خبر داد و گفت: به کارگران ساختمانی که تحت تاثیر کرونا از کار بیکار شده اند دو میلیون تومان وام با بهره پایین پرداخت می شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، علی اصلانی  درباره اختصاص ۵۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار به صندوق بیمه بیکاری برای حمایت از کارگران آسیب دیده از کرونا گفت: یکی از مصوبات اخیر نشست اقتصادی ستاد مقابله با کرونا پرداخت ۵۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار جهت پرداخت بیمه بیکاری به تمام مشاغل و صنوف بود. طبق قانون، مقرری بیمه بیکاری به کسانی تعلق می گیرد که حداقل یک سال سابقه کار داشته باشند ولی در شرایط حاضر این محدودیت برداشته شده است.

وی ادامه داد: کارگری که سه تا چهار ماه سابقه کار داشته و به دلیل کرونا کارش را از دست داده باشد هم می تواند درخواست بیمه بیکاری بدهد و از منابع تخصیص داده شده استفاده کند. این اعتبار در اختیار سازمان تامین اجتماعی و صندوق بیمه بیکاری قرار می گیرد و به کارگران آسیب دیده از کرونا داده می شود.

اصلانی از ثبت نام ۷۰ هزار نفر در سامانه ثبت درخواست بیمه بیکاری خبر داد و گفت: از طریق این سامانه که به تامین اجتماعی متصل است، کارگران آسیب دیده و متقاضی بیمه بیکاری شناسایی و مشمول دریافت مقرری بیمه بیکاری می شوند.

عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار همچنین به تصمیم وزارت کار برای حمایت از کارگران ساختمانی اشاره کرد و گفت: در ستادی که به این منظور در وزارت کار شکل گرفته مقرر شد؛ کارگران ساختمانی هم که به نوعی تحت تاثیر کرونا شغل خود را از دست داده و از کار بیکار شده اند، حمایت شوند.

وی افزود: بخش اعظمی از کارگران ساختمانی نقاش هستند و به دلیل کرونا از اسفند ماه بیکار شدند که در ستاد وزارت کار پیشنهاد شد به هر کارگر ساختمانی که از طریق انجمن های صنفی شناسایی و به تامین اجتماعی معرفی شوند، مبلغ دو میلیون تومان وام با بهره پایین اختصاص یابد.

 اختصاص ۵۰۰۰ میلیارد تومان منابع به صندوق بیمه بیکاری جهت حمایت از کارگران آسیب دیده از کرونا یکی از مصوبات اخیر ستاد مقابله با کرونا در دولت بود.