۰ نفر

ساعت دیواری را کجای خانه نصب کنیم؟

۱۳ آذر ۱۴۰۱، ۱۴:۴۵
کد خبر: 685990
ساعت دیواری را کجای خانه نصب کنیم؟

کجای اتاق نشیمن بهتر است ساعت را نصب کنیم؟ یکی از اجزای مهم در چیدمان نشیمن محسوب می‌شود؛ بنابراین محل نصب آن اهمیت ویژه‌ای دارد.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ قبل از اینکه محل نصب ساعت دیواری را مشخص کنید بهتر است عملکرد و سبک ساعت را بررسی کنید.

یکی از فضاهای پرتردد در منزل اتاق نشیمن. بهتر است که ساعت را در این فضا نصب کنیم. سؤالی که پیش می‌آید این است که ساعت را کجا نصب کنیم؟

ساعت را روی دیوار خالی نصب کنید

باتوجه‌به اینکه ساعت‌‌ دیواری از لحاظ ابعاد کمی بزرگ هستند، بهتر است آن را بر روی دیوار خالی نصب کنید. سعی کنید دکوری‌های شلوغ و کوچک را از روی دیوار برداشته و تنها ساعت را بر روی آن قرار دهید. در این صورت تمام توجه و تمرکز بر روی ساعت خواهد بود و نشیمن شما حالتی مدرن به خود می‌گیرد.


نصب ساعت در بالای مبلمان راحتی، مکان نصب ساعت دیواری در منزل

بخش بالایی مبلمان راحتی بهترین محل برای نصب ساعت دیواری است. یکی از دلایل آن این است که زمانی که بر روی مبل در حال استراحت هستید متوجه گذر زمان نشده و آرامش بیشتری را داشته باشید. برای اینکه خانه خود را زیبا کنید به مطلب با یک سبد پلاستیکی مبل بسازید! سر بزنید.

نصب ساعت بالای شومینه یا بخاری

برای اینکه خانه‌تان زیبایی بیشتری را داشته باشد به فضای بالای شومینه اهمیت زیادی بدهید. باتوجه‌به اینکه شومینه به‌عنوان نقطه کانونی در نظر گرفته می‌شود، یکی از بهترین مکان‌ها برای نصب ساعت بخش بالایی شومینه است.

بالای قفسه کتاب یا میز مکان نصب ساعت دیواری در منزل

اگر می‌خواهید فضایی خلاقانه و جذاب در اتاق نشیمن ایجاد کنید ساعت را بالای قفسه کتاب یا میز نصب کنید. برای اینکه جذابیت آن را بیشتر کنید یک تابلو یا گیاه آپارتمانی کنار آن قرار دهید. سعی کنید از لحاظ ظاهری با سایر لوازمتان هارمونی و هماهنگی داشته باشد.

نصب ساعت مقابل پنجره یا درب ورودی

به‌جای اینکه ساعت دیواری را در بالای پنجره نصب کنید بهتر است آن را روبه‌روی پنجره یا درب ورودی قرار دهید. در این صورت ساعت به‌خوبی قابل‌مشاهده خواهد بود.

ساعت را در چه ارتفاعی نصب کنیم؟

برای اینکه زیبایی و جذابیت بیشتری در فضا ایجاد کنید،ساعت دیواری را در ارتفاع ۵۰ تا ۷۰ سانتی‌متری از بالای دیوار نصب کنید. البته این ارتفاع باتوجه‌به دیوارهای منزل شما می‌تواند متغیر باشد. در حالت کلی در ارتفاعی باشد که مرکز ساعت با چشم یک فرد با قد متوسط هم‌تراز باشد. در غیر این ‌صورت تناسبات فضا را به هم می‌ریزد. همچنین مرکز ساعت حدود ۱۵۳ تا ۱۵۶ سانتی‌متر از سطح زمین باشد.