۰ نفر

آمار ثبت نام خودرو در آستانه ثبت رکورد + جزییات

۶ خرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۰۶
کد خبر: 718590
آمار ثبت نام خودرو در آستانه ثبت رکورد + جزییات

مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو با بیان اینکه در هر دقیقه حدود ۲۵۰ نفر موفق به انتخاب خودرو می‌شوند گفت: به دلیل اینکه اولویت انتخاب، پنج خودرو شده است در نتیجه فرد، زمان بیشتری را در سامانه می‌ماند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، مطابق اعلام وزارت صمت دومین طرح سامانه یکپارچه فروش خودرو برمبنای فرآیند نوبت‌دهی برای محصولات خودروسازان داخلی از چهارشنبه ۳ خردادماه  آغاز شده است و متقاضیان تا پایان روز چهارشنبه ۱۰ خردادماه فرصت دارند نسبت به انتخاب خودرو در سامانه یکپارچه اقدام کنند.

البته فقط متقاضیان واجد شرایط که اطلاعات آن‌ها از سوی بانک‌ها به سامانه ارسال شده است، می‌توانند در تاریخ مذکور ۵ اولویت خودرویی را به‌منظور تشکیل فهرست نوبت‌دهی در سامانه به‌نشانی esalecar.ir انتخاب کنند، زمان ثبت‌نام تأثیری در اولویت عرضه خودرو ندارد.

در حال حاضر ۴روز از آغاز این طرح می گذرد و مردم همچنان در ثبت نام اولیه دچار مشکل هستند.

تقدسی مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو در این رابطه معتقد است:  متقاضیان اگر در ساعات غیر پیک به سامانه مراجعه کنند، می‌توانند بدون مشکل ثبت نام خود را نهایی کنند؛ با توجه به اینکه ثبت نام تا ۱۰ خرداد ادامه دارد متقاضیان نگران تکمیل ثبت نام نباشند.

وی با بیان اینکه در هر دقیقه حدود ۲۵۰ نفر موفق به انتخاب خودرو می‌شوند گفت: به دلیل اینکه اولویت انتخاب، پنج خودرو شده است در نتیجه فرد، زمان بیشتری را در سامانه می‌ماند به همین دلیل انتخاب پنج اولویت زمان بر است؛ در نخستین مرحله از طرح یکپارچه فروش خودرو، یک انتخاب انجام می‌شد و کندی به مراتب کمتر بود.

مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو، گفت: تاکنون ۸۹۵ هزار نفر توانستند در سامانه یکپارچه فروش خودرو ۵ اولویت خودرویی خود را انتخاب کنند. البته یک بار اولویت به هر کد ملی داده می‌شود  و براساس اولویتی که متقاضی دریافت کرده انتخاب خودرو انجام می‌شود.