۰ نفر

سخنگوی وزارت صمت در گفت و گو با اقتصادآنلاین پاسخ داد؛

چرا متقاضیان خودروهای وارداتی از ۱۲۰ هزار به ۳۴ هزار نفر رسید؟ / تکلیف آزادسازی پول انصراف دهندگان توسط بانک ها چه شد؟

۱۹ فروردین ۱۴۰۲، ۱۵:۴۷
کد خبر: 710249
چرا متقاضیان خودروهای وارداتی از ۱۲۰ هزار به ۳۴ هزار نفر رسید؟ / تکلیف آزادسازی پول انصراف دهندگان توسط بانک ها چه شد؟

سخنگوی وزارت صمت با بیان این که از خرداد ماه عرضه‌های سنگین‌تر و مدل‌های بیشتری را خواهیم داشت، گفت: متاسفانه علی‌رغم این که سازمان حمایت از مصرف کننده و تولیدکننده در سه نامه جداگانه به بانک‌ها اعلام کرده که متقاضی که انصراف می‌دهد باید ۷۲ ساعت بعد پولش آزاد شود، در حد یکی دو بانک این موضوع را رعایت نکردند و موجب تضییع حقوق متقاضیان شدند. ما این ابزار را داریم که در ثبت‌نام‌های بعدی بانک‌هایی که رعایت نکردند را دیگر در این فرآیند نیاوریم و آنها را به خاطر عملکردشان حذف کنیم.

اقتصادآنلاین _ فاطمه جوادی؛ امید قالیباف، سخنگوی وزارت صمت درخصوص آخرین روند واردات خودرو به اقتصادآنلاین گفت: برای ۱۱۰۸ متقاضی خودروهای چانگان CS۳۵ و چانگان CS۳۵ پلاس در هفته جاری پیامک ارسال می‌شود و برای عقد قرارداد به سایپا می‌روند. 

وی در خصوص ریزش آمار متقاضیان از ۱۲۰ هزار نفر به ۳۴ هزار نفر نیز گفت: متاسفانه هر کدام به دلایلی که در شرایط ثبت‌نام ذکر شده بود حذف شدند، ما مجوز سفارش ۱۰۰ هزار خودرو را داریم و حتی آمادگی این را داشتیم که ۱۲۰ هزار خودرو هم تامین کنیم. 

سخنگوی وزارت صمت افزود: واردات و عرضه مرتب انجام می‌شود، ممکن است تعداد محموله‌ها در فروردین و اردیبهشت دو تا سه هزار تا باشد، اما در خرداد ماه عرضه‌های سنگین‌تر و مدل‌های بیشتری را خواهیم داشت، چرا که خودروها در حال تولید، حمل، تخلیه در گمرک، ترخیص از گمرک و یا در حالت تحویل به مشتری هستند. بنابراین با توجه به این که باید از تولید تا حمل و از حمل تا توزیع را نگاه کنیم، پیش‌بینی ما این است که در خردادماه به یک شرایط مطلوب‌تری برسیم.

قالیباف درخصوص اشتباهات متقاضیان در وکالتی کردن حساب گفت: عده‌ای به صورت اشتباه حساب وکالتی باز کردند که حذف شدند، چون شرایطی که گذاشتیم را رعایت نکردند، حال این که این موضوع عمدی بوده یا سهوی را من نمی‌توانم تشخیص بدهم، اما این افراد باید صبر کنند و چنان که در نوبت بعدی ما زمان ثبت‌نام برای خودروهای وارداتی را اعلام کردیم، بیایند شرکت کنند. 

سخنگوی وزارت صمت درخصوص تعلل بانک‌ها در بازگرداندن پول بلوکه شده متقاضیان نیز گفت: متاسفانه علی‌رغم این که سازمان حمایت از مصرف کننده و تولیدکننده در سه نامه جداگانه به بانک‌ها اعلام کرده که متقاضی که انصراف می‌دهد باید ۷۲ ساعت بعد پولش آزاد شود، در حد یکی دو بانک این موضوع را رعایت نکردند و موجب تضییع حقوق متقاضیان شدند. این ابزار را داریم که در ثبت‌نام‌های بعدی بانک‌هایی که رعایت نکردند را دیگر در این فرآیند نیاوریم و آنها را به خاطر عملکردشان حذف کنیم.