۰ نفر

قیمت نهایی خودروهای فروش یکپارچه کی اعلام می شود؟

۲۴ اسفند ۱۴۰۱، ۸:۴۶
کد خبر: 706740
قیمت نهایی خودروهای فروش یکپارچه کی اعلام می شود؟

معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صمت از افزایش ۳۰‌تا ۷۰ درصدی قیمت خودرو خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، همشهری نوشت:  منوچهر منطقی در نشست خبری  درباره قیمت نهایی خودروهای تحویلی به متقاضیان گفت: در طرح عرضه گسترده، ۵۰۰هزار خودرو با قیمت تعیین‌شده به متقاضی داده می‌شود و رقم اعلام‌شده در سامانه، ملاک عمل خواهد بود، اما با توجه به اینکه قیمت خودرو در یک سال اخیر تغییری نداشته، احتمالا براساس بررسی و اعلام شورای رقابت بین ۳۰ تا ۷۰ یا ۸۰درصد افزایش قیمت خودرو برای سال آینده خواهیم داشت.

به‌گفته معاون وزیر صمت، رقم دقیق افزایش قیمت انواع خودرو تا پایان فروردین۱۴۰۲ نهایی و اعلام می‌شود و بعد از اعلام این رقم افرادی که با ثبت‌نام و براساس نوبت‌دهی در سامانه در صف قرار گرفته‌اند، می‌توانند به‌طور واضح مشاهده کنند که کدام خودرو با چه قیمتی عرضه شده و آیا می‌خواهند از نوبت خود برای دریافت خودرو استفاده کنند یا خیر؟ منطقی، مبنای کار شورای رقابت برای تعیین قیمت خودرو را قیمت‌ پیشنهادی سازمان حمایت اعلام کرد که بر مبنای صورت‌های مالی شرکت‌ها استخراج و مصوب خواهد شد.

منطقی با تأکید بر اینکه در این طرح به‌هیچ‌وجه قرعه‌کشی نداریم، درباره زمانبندی تحویل خودرو به متقاضیان، گفت: در سال‌جاری تولید خودرو نسبت به سال گذشته، ۳۰درصد افزایش داشت و میزان تولید به یک‌میلیون‌و۲۶۰هزار دستگاه خودرو رسید. برای سال آینده نیز تولید یک میلیون و ۸۰۰هزار دستگاه خودرو پیش‌بینی شده است، اگر تقاضاها در این طرح بیشتر از عرضه امسال باشد، نوبت‌دهی انجام می‌شود و اگر در سال۱۴۰۲ توان پاسخگویی را نداشتیم، تحویل به سال۱۴۰۳ موکول می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: وزارت صمت با اجرای طرح فروش یکپارچه و دیگر برنامه‌های عرضه، به‌تدریج در حال کاهش تقاضای غیرواقعی خودرو است و در سال‌های پیش‌رو به تقاضای واقعی خواهیم رسید.