۰ نفر

مردم به اندازه ارزش سهام ایران خودرو برای قرعه کشی پول واریز کردند! + جدول

۲۶ بهمن ۱۴۰۱، ۱۱:۲۸
کد خبر: 701439
مردم به اندازه ارزش سهام ایران خودرو برای قرعه کشی پول واریز کردند! + جدول

در سی‌‌دومین پیش فروش محصولات ایران خودرو در مجموع ۱۰۰ هزار خودرو به متقاضیان عرضه می‌شود که با توجه به لزوم واریز مبالغی به عنوان پیش‌پرداخت، این طرح پیش‌فروش بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی به ایران‌خودرو تزریق کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، در سی و دومین پیش فروش محصولات ایران خودرو به مناسبت دهه فجر که ثبت نام آن در ۱۳ بهمن آغاز و ۲۲ بهمن به اتمام رسید در مجموع ۱۰۰ هزار خودرو به متقاضیان عادی، حمایت از جوانی جمعیت و خانواده و همچنین جایگزینی خودروهای فرسوده عرضه شد که موعد تحویل این خودروها از تیر تا اسفند‌ ۱۴۰۲ تعیین شده است.

براساس اعلام این شرکت خودروساز، قیمت خودرو مطابق قیمت زمان تحویل مندرج در قرارداد خواهد بود که فرد منتخب مبلغ پیش پرداخت علی الحساب خود را از طریق سایت فروش اینترنتی محصولات ایران خودرو واریز می‌کند و الباقی وجه خودرو پس از تعیین قیمت نهایی در زمان ارسال دعوتنامه با لحاظ هزینه‌های قانونی تعیین و دریافت می‌شود. همچنین افراد برنده  از زمان اعلام قرعه کشی حداکثر ظرف ۵ روز کاری مهلت دارند تا نسبت به تکمیل موجودی به میزان پیش پرداخت خود  اقدام کنند.

براین اساس برندگان قرعه کشی وانت آریسان دوگانه سوز باید مبلغ یکصد و ۱۴ میلیون تومان را به عنوان مبلغ پیش پرداخت علی الحساب و برندگان قرعه‌کشی که متقاضی خرید پژو پارس بنزینی XU۷P بوده‌اند باید مبلغ ۹۰ میلیون تومان را به عنوان پیش پرداخت علی‌الحساب در حساب وکالتی پرداخت کنند. 

بر اساس این گزارش همچنین برندگان قرعه‌کشی که متقاضی رانا پلاس بوده‌اند باید مبلغ ۹۰ میلیون تومان را به عنوان پیش پرداخت علی الحساب در حساب وکالتی و برندگان قرعه‌کشی متقاضی خرید سورن پلاس بنزینی نیز باید مبلغ یکصد و چهار میلیون و ۶۰۰ هزار تومان را به عنوان پیش پرداخت علی‌الحساب در حساب وکالتی خود داشته باشند.‌  

مردم به اندازه ارزش سهام ایران خودرو برای قرعه کشی پول واریز کردند! + جدول

با توجه به اینکه ظرفیت پیش فروش وانت آریسان دوگانه سوز در طرح اخیر پیش فروش برخی از محصولات ایران خودرو ۳۰ هزار دستگاه خودرو بوده است و این متقاضیان‌ باید مبلغ یکصد و چهارده میلیون تومان را به عنوان پیش پرداخت به حساب خودروساز واریز کردند در مجموع متقاضیان خرید این نوع از خودرو باید مبلغ ۳ هزار و ۴۲۰ میلیارد تومان به عنوان پیش‌پرداخت علی‌الحساب به حساب این خودروساز واریز کنند. 

همچنین در طرح اخیر در مجموع ۹ هزار خودرو پارس سفارش xu۷p عرضه شد که برندگان در قرعه کشی باید مبلغ ۹۰ میلیون تومان را به عنوان پیش پرداخت به حساب این خودروساز واریز کنند که براساس این تعداد از متقاضیان در مجموع باید مبلغ ۸۱۰ میلیارد تومان را به حساب ایران خودرو واریز کنند. 

مردم به اندازه ارزش سهام ایران خودرو برای قرعه کشی پول واریز کردند! + جدول

 براساس این گزارش با توجه به اینکه ۳۰ هزار دستگاه رانا پلاس در طرح اخیر توسط ایران خودرو عرضه می‌شود، این ۳۰ هزار برنده نیز در مجموع باید ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان را به حساب این شرکت خودرو ساز واریز کنند. 

همچنین ۳۱ هزار متقاضی و برنده سورن پلاس بنزینی نیز باید هر کدام مبلغ یک‌صد و چهار میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به عنوان علی‌الحساب پرداخت کنند که براین اساس متقاضیان این نوع خودرو نیز در مجموع مبلغ ۳ هزار و ۲۴۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به حساب این خودرو ساز واریز می‌کنند.‌

براین اساس متقاضیان خرید ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو از ایران خودرو به عنوان پیش‌پرداخت باید در مجموع ۱۰ هزار و ۱۷۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به حساب این خودروساز واریز کنند که این مبلغ به عنوان نقدینگی در اختیار این خودروساز قرار می‌گیرد. این در حالی است که موعد تحویل این خودرو‌های پیش فروش شده از تیر تا اسفند ۱۴۰۲ تعیین شده است. 

این گزارش می‌افزاید: کل ثبت‌نام کنندگان در این دوره یک میلیون و ۸۱۴ هزار و ۵۷۹ نفر بوده‌اند که ۴۳۱ هزار و ۹۲۹ نفر از این تعداد در طرح جوانی جمعیت و ۴۴۲ هزار و ۷۷۸ نفر در طرح جایگزینی خودروهای فرسوده و ۹۳۹ هزار و ۸۷۲ نفر نیز در طرح عادی ثبت نام کردند. 

با توجه به اینکه شرط ثبت‌نام و شرکت در قرعه‌کشی برای خریداران عادی واریز و بلوکه شدن مبلغ حداقل ۹۰ میلیون تومان بود، براین اساس کل پول‌های بلوکه شده برای خرید از ایران خودرو ۸۶ هزار میلیارد تومان بود و این در حالی است که ارزش سهام ایران خودرو در بورس اوراق بهادر ۸۸ هزار میلیارد تومان است.

درواقع کل پول‌های بلوکه شده برای قرعه‌کشی اخیر ایران خودرو تقریبا معادل ارزش سهام این شرکت در بورس بود و کل پول‌های دریافتی به عنوان پیش‌پرداخت علی‌الحساب از ۱۰۰ هزار متقاضی خرید و برنده در قرعه‌کشی نیز ۱۰ هزار و ۱۷۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان خواهد بود.