۰ نفر

جلسه بررسی عرضه خودرو در بورس کالا تشکیل می شود

۱۰ بهمن ۱۴۰۱، ۱۵:۴۸
کد خبر: 698472
جلسه بررسی عرضه خودرو در بورس کالا تشکیل می شود

در پی مطرح شدن مباحث مختلف در خصوص عرضه خودرو در بورس کالا، نهایتا قرار شده امروز جلسه‌ای با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی در این زمینه برگزار شود.

به  گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، مهدی محمدی - رئیس روابط عمومی وزارت امور اقتصادی و دارایی - گفت: عصر امروز(10 بهمن) جلسه‌ای با حضور وزیر اقتصاد، اعضای شورای رقابت و شورای عالی بورس در محل وزارت امور اقتصادی و دارایی برگزار می‌شود.

به گفته وی، موضوع این جلسه بررسی عرضه خودرو در بورس کالا است.

گفتنی است؛ طی چند ماه اخیر که سرنوشت فروش خودرو تغییر کرده و بخشی از خودروها از گردونه قرعه کشی به تابلوی بورس کالا آمده‌اند، مباحث و حواشی حول شده است که نیازمند تصمیم گیری نهایی دارد.

طبق آمار از شهریورماه تاکنون که عرضه خودرو در بستر بورس کالا آغاز شده است، بیش از ۴۶ هزار دستگاه انواع مختلف خودرو در این بازار مورد معامله قرار گرفته که ارزش این معاملات ۲۴ هزار و ۸۴۰ میلیارد تومان بوده است.

در مجموع منافع حاصله برای تولیدکنندگان و خریداران نهایی نزدیک ۱۵ هزار میلیارد تومان بوده است، به‌طوریکه سود تولیدکنندگان ۸۴۱۰ میلیارد و سود خریداران نهایی ۶۵۸۰ میلیارد تومان برآورد شده و درآمد مازاد شناسایی شده برای دولت هم از طریق مالیات بر ارزش افزوده نیز ۷۶۰ میلیارد تومان بوده است.