۰ نفر

در نشستی با جمعی از خبرنگاران تشریح شد؛

چشم انداز «خودرو ۴۵» برای سال ۱۴۰۲/ فروش خودرو در ۴۵ دقیقه

۹ بهمن ۱۴۰۱، ۱۱:۲۱
کد خبر: 698072
چشم انداز «خودرو ۴۵» برای سال ۱۴۰۲/ فروش خودرو در ۴۵ دقیقه

با وجود اینکه تنها ۴ سال از تاسیس مجموعه خودرو ۴۵ می‌گذرد، این مجموعه توانسته به جایگاه مناسبی در حوزه خرید و فروش آنلاین خودرو دست پیدا کند. این مجموعه امروز ۲۲۰ نفر پرسنل دارد و در ۱۱ شهر و توسط ۲۰ شعبه به مشتریان خود خدمت‌رسانی می‌کند. این شرکت دانش بنیان که تمامی مجوزهای لازم برای فعالیت در حوزه بازار خودرو را دریافت کرده، تلاش دارد امکان خرید و فروش ایمن، ساده و سریع خودروی کارکرده را برای مشتریانش فراهم کند.

اقتصادآنلاین-هانیه فلاح؛ مزیت اصلی خودرو ۴۵، ایجاد پلتفرمی ایمن برای مزایده خودروهای کار کرده است. شرکت‌ها و مجموعه‌های متعددی در حال حاضر خدمات کارشناسی فنی خودروهای کارکرده را ارایه می‌دهند. اما خودرو ۴۵ علاوه بر کارشناسی، بستری را برای حراج (مزایده) خودروها ایجاد کرده است. در این فرآیند، فروشنده خودرو پس از انجام مرحله کارشناسی، در محیطی شفاف شاهد قرار گرفتن نام خودروی خود در سامانه مزایده خواهد بود. این مرحله از فروش خودرو تنها ۲۰ دقیقه به طول می انجامد و طی آن کشف قیمت خودرو توسط خریدارانی که از سراسر ایران به سامانه متصل هستند انجام می‌شود.

قبل از رسیدن به این مرحله، استعلامات لازم از تمام نهادهای قانونی و ناظر بر بازار خودروی دست دوم انجام می‌شود و خریدار نیز مطمئن است که خودروی به مزایده گذاشته شده، نه تنها مشکل فنی و ظاهری افشا نشده ندارد، بلکه هیچ مشکل قانونی از جمله توقیف بودن هم ندارد.

این سامانه خاص باعث می‌شود که فروشنده مطمئن باشد که خودروی خود را به بالاترین قیمت پیشنهادی فروخته است، خریدار هم از ایمن بودن خرید خود اطمینان حاصل می‌کند.

در هفته گذشته مدیران «خودرو ۴۵» در نشستی صمیمانه با گروهی از اصحاب رسانه و خبرنگاران، به تشریح دستاوردها و چشم‌اندازهای این مجموعه جوان و خوش آتیه پرداختند.

احسان گائینی مدیر ارشد فروش خودرو ۴۵ طی این نشست صمیمانه گفت: فعالیت این مجموعه از اردیبهشت سال ۹۷ آغاز شده و با توجه به مشکلاتی که در بازار فروش سنتی خودرو وجود داشت، خودرو ۴۵ با خدماتی نوین و تکنولوژی محور، شرایطی را ایجاد کرده است که مشتری بتواند با خدمات فروش این مجموعه امن، آسان و سریع معامله خود را تنها با یکبار مراجعه به شعبه انجام دهد.

وی در ادامه گفت: تمامی افراد می‌توانند به راحتی از خدمات فروش خودرو ۴۵ استفاده کنند. فقط کافی است قبل از مراجعه حضوری به شعبه، در پلتفرم طراحی شده توسط این مجموعه ثبت‌نام اولیه را انجام دهند و وقت خود را دریافت کنند.

مدیر فروش و بازاریابی خودرو ۴۵ با اشاره به اینکه با راه اندازی این مجموعه نوع فروش خودرو را تغییر داده‌ است، گفت: این عملکرد باعث ساده شدن مراحل فروش خودرو شده است و تنها با یکبار مراجعه به شعبه در مدت زمان  ۴۵ دقیقه کارشناسی خودرو به صورت رایگان انجام میگیرد و سپس قیمت‌گذاری میشود، مزایده برگزار شده و خودرو به فروش می‌رسد. در نهایت و در یک روز کاری سند مالکیت و دریافت آنی وجه انجام می‌گیرد. در حال حاضر حدود ۲۱% صاحبان خودرو در ایران هدف ما برای ارائه خدمات هستند.

احسان گائینی در ادامه افزود: در سیستم قوه قضاییه حدود ۵۰۰ هزار شکایت بابت معامله خودرو به شیوه سنتی ثبت شده است که سهم خودرو ۴۵ از پرونده های شکایت قضایی، صفر اعلام شده است. این موضوع نشان دهنده اوضاع آشفته بازار خودروی دست دوم در ایران است. این در حالی است که خودرو ۴۵ این امکان را ایجاد کرده که در مدت زمان ۲۴ ساعت فروش خودرو بدون ایجاد هیچ مشکلی از صفر تا صد در این مجموعه انجام شود و مشکلات حقوقی و کیفری در این حوزه به حداقل برسد.

وی افزود: خوشبختانه از ابتدای فعالیت خودرو ۴۵ تا کنون، هیچ کدام از فروشندگان یا خریداران خودرو که از خدمات خودرو ۴۵ استفاده کرده‌اند، دچار مشکلاتی از قبیل کلاه‌برداری نشده‌اند.

به گفته مدیر ارشد فروش خودرو ۴۵ این مجموعه با تلاش‌های بی‌وقفه، موفق شده است با مزیت‌های مثال زدنی همچون تکنولوژی اختصاصی، تعداد دیلر، زیرساخت مارکتینگ، زیرساخت شعب و فرهنگ برتر بهترین تجربه را برای مشتریان رقم بزند، تا مشتری بتواند امن‌ترین، آسان‌ترین و سریع‌ترین خدمات فروش را از خودرو ۴۵ دریافت کند.

چشم انداز «خودرو ۴۵» برای سال ۱۴۰۲/ فروش خودرو در ۴۵ دقیقه

گائینی گفت: بازارهای بالقوه و آماده تحول، بازارهایی هستند که اطلاعات محورند و به شدت به صورت پراکنده در تمامی نقاط در حال فعالیت هستند. در این راستا خودرو ۴۵ در تلاش است با توجه به کارآفرینی برای علاقه‌مندان در این زمینه و سهولت در فروش خودرو برای تمامی افراد جامعه، خدمات خود را سال آینده (۱۴۰۲) در تمامی نقاط کشور ایران گسترش دهد و تعداد شعب خود را از ۲۰ به ۱۰۰ شعبه فعال  در ۵۰ شهر ایران افزایش دهد.

وی ادامه داد: با به کارگیری کارشناسان خبره در شعبات خودرو ۴۵ و لینک بودن با سیستم قوه قضاییه، امکان تخلف و مشکلات متعدد در فروش خودرو از بین رفته است و تمامی این سال‌ها که این مجموعه فعالیت خود را آغاز کرده است، تنها ۴ تخلف در این زمینه صورت گرفته،که علت آن تداخل داشتن زمان فروش خودرو با ثبت شکایت بوده است که این مشکل هم به راحتی رفع شده است.

احسان گائینی، در پایان و در رابطه با مراحل خدمات فروش این مجموعه گفت: پس از ثبت‌نام اولیه و تعیین وقت، مراجعه حضوری صورت می‌گیرد. مرحله اول در مراجعه حضوری پذیرش است (دریافت تمامی مدارک شخصی و مدارک خودرو)، سپس خودرو توسط کارشناسان کارشناسی رنگ می‌شود و به مرحله بعدی که کارشناسی فنی است وارد می‌شود. همانطور که قبلا به آن اشاره شد پس از کارشناسی، قیمت گذاری صورت می‌گیرد. تمامی این مراحل در ۴۵ دقیقه انجام می‌شود. استراتژی و چشم انداز مهم شرکت خودرو ۴۵ ایجاد تجربه منحصر به فرد برای مشتریان است که با کمک نیروهای با تجربه در این مجموعه در حال اجرا است.

چشم انداز «خودرو ۴۵» برای سال ۱۴۰۲/ فروش خودرو در ۴۵ دقیقه