۰ نفر

رکورد ثبت نام فروش فوق العاده ایران خودرو شکست! / شانس هر فرد برای برنده شدن چقدر است؟

۲۵ دی ۱۴۰۱، ۱۲:۲۳
کد خبر: 695172
رکورد ثبت نام فروش فوق العاده ایران خودرو شکست! / شانس هر فرد برای برنده شدن چقدر است؟

در طرح فروش فوق‌العاده چهار محصول ایران خودرو از طریق قرعه‌کشی از آغاز ثبت‌نام تاکنون بیش از ۹ میلیون و ۲۵۰ هزار نفر ثبت‌نام کرده اند که به این ترتیب رکورد ثبت تقاضا برای خرید خودرو از طریق قرعه‌کشی شکسته شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، برنامه فروش فوق العاده ایران خودرو از طریق قرعه‌کشی از روز یکشنبه هفته گذشته مورخ ۱۸ دی‌ آغاز شد و تا ساعت ۲۴ امروز یکشنبه ۲۵ دی ماه ادامه دارد. 

براساس اطلاعات واصله از این شرکت خودروساز،  از ابتدای آغاز ثبت‌نام تاکنون بیش از ۹ میلیون و ۲۵۰ هزار متقاضی برای خرید خودرو ثبت نام کرده‌اند و این در حالی است که تعداد عرضه خودروها محدود است.

براساس اطلاعات غیررسمی این شرکت خودروساز در این دوره بیش از ۲۰ هزار دستگاه محصول برای عرضه ارائه خواهد کرد. 

با توجه به تقاضای بسیار بالا برای ثبت نام،‌ سایت ثبت نام ایران خودرو در روزهایی ابتدایی با اختلال مواجه شد و به همین دلیل زمان ثبت‌نام طی دو مرحله تمدید شد. 

برمبنای این گزارش، گروه صنعتی ایران خودرو هم‌زمان با عرضه خودرو در بورس کالا، محصولات را از طریق قرعه کشی به سه گروه متقاضیان عادی، طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و طرح جایگزینی خودروهای فرسوده واگذار می کند. 

 در طرح فروش فوق‌العاده، چهار محصول سورن پلاس دوگانه سوز، پارس سال سفارشی ELX، پارس سال سفارشی با موتور XU۷P و راناپلاس عرضه شده است. 

در طرح فروش آبان‌ ایران خودرو بالغ بر ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر شرکت کردند و این در شرایطی بود که این شرکت خودروساز فقط ۳۹ هزار دستگاه محصول برای عرضه ارائه کرد. 

با توجه به اختلاف قیمت خودرو از کارخانه تا بازار در هر دوره عرضه خودرو توسط خودروساز،  تعداد زیادی متقاضی خرید ثبت‌نام می‌کنند که به گفته کارشناسان  و دست‌اندرکاران این حوزه تعداد زیادی  از این تقاضا‌ها، تقاضای واقعی نیست و هدف خریدار از خرید خودرو، خرید آن به قیمت کارخانه و فروش در بازار آزاد با قیمت بالا است برای کسب سود است. 

با توجه به وجود تقاضای سفته‌بازی در بازار خودرو، براساس تصمیمات و توافقاتی که بین نهادهای ذیربط از جمله  وزارت صمت، شرکت بورس کالا و شرکت‌های خودروساز صورت گرفت طی ماه‌های اخیر عرضه خودرو در بورس کالا آغاز شد که تا حدودی نتایج مثبتی نیز داشت به طوری که به گفته امید قالیباف سخنگوی وزارت صمت در عرضه ۳۰ آذر‌ماه هایما و شاهین در بورس کالا، دو خودروی مذکور هر کدام به تعداد ۲ هزار دستگاه در بورس عرضه شد که اولی ۱۴ درصد و دومی ۹ درصد نسبت به قیمت کارخانه کشف قیمت شدند.