۰ نفر

وزیر صمت: قیمت خودرو کاهش می یابد

۱ دی ۱۴۰۱، ۱۳:۵۵
کد خبر: 690122
وزیر صمت: قیمت خودرو کاهش می یابد

وزیر صمت با بیان اینکه مشکل اصلی واحدهای صنعتی کشور سرمایه در گردش است، گفت: در این خصوص پیشنهادهایی را به هیات دولت در هفته آینده ارائه می دهیم.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، سید رضا فاطمی امین ظهر امروز پنج شنبه در جمع خبرنگاران در تبریز درخصوص مشکلات ایجاد شده در بازار خودرو گفت: تولید خودرو تا آذرماه به اندازه کل تولید خودرو در سال گذشته بوده است.

وی سپس با بیان اینکه قیمت کارخانه‌ای خودرو ثابت است، ادامه داد: آنچه در تلاطم است قیمت بازار آزاد است که به علت ناهماهنگی عرضه و تقاضا رخ داده است.

وزیر صمت گفت: اکنون واردات خودرو عملیاتی شده و با عرضه زیاد خودرو قیمت آن در بازار آزاد نیز کاهش خواهد یافت.

وی در خصوص قیمت‌های کاذب در بازار آزاد خودرو اظهار کرد: یکی از راهکارها برای مقابله با این قیمت گذاری ها این است که مردم قیمت‌های واقعی را از بورس استخراج کنند.

فاطمی امین از رشد ۴.۹ درصدی تولید در بخش صنعت در هشت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: با ادامه روند کنونی بسیاری از مشکلات کنونی مردم حل خواهد یافت.

وی مهمترین مشکل واحدهای صنعتی و تولیدی را سرمایه در گردش عنوان کرد و گفت: این نشانه خوبی است که تولید و بازار تقاضا وجود دارد. رئیس جمهور دستور ویژه ای نیز در این خصوص داده است.

فاطمی امین افزود: برای حل این مشکل در جلسه هفته آینده دولت پیشنهاد خود را ارائه می‌دهیم.