۰ نفر

گزارش بازار خودرو؛

قیمت خودرو ۲۲ شهریور/ صعود ایران خودرویی‌؛ قیمت سمند ۵ میلیون تومان گران شد

۲۲ شهریور ۱۴۰۱، ۱۴:۰۷
کد خبر: 667753
قیمت خودرو ۲۲ شهریور/ صعود ایران خودرویی‌؛ قیمت سمند ۵ میلیون تومان گران شد

چند روز متوالی اخبار منفی پیرامون مذاکرات احیای برجام و رشد متوالی قیمت دلار انتظارات فروشندگان بازار خودرو را بالا برد و بالاخره با نزدیک شدن به آخر هفته و تعطیلی بازار خودرو در روز شنبه قیمت خودرو به خصوص محصولات ایران خودرو افزایش داشت. البته به عقیده بسیاری از کارشناسان افزایش قیمت ها به معنای رفع سایه رکود از سر بازار خودرو نیست و این افزایش صرفا افزایش انتظار فروشندگان خودرو در پی دلایلی همچون افزایش قیمت دلار است و رکود را همچنان باید جزئی از بازار خودرو دانست.

اقتصادآنلاین پرهام کریمی؛ بازار محصولات ایران خودرو که طی چند روز افزایش قیمت دلار و اخبار منفی پیرامون برجام واکنش چندانی به این اخبار نشان نداده بود و کماکان بدون تغییر قیمت ادامه مسیر می داد، امروز بالاخره به این اخبار واکنش نشان داد و قیمت اکثر خودروهای ایران خودرو افزایش داشتند.

قیمت ایران خودرو

پژو ۲۰۶ تیپ ۲ هم که از کانال ۳۰۰ میلیونی خارج شده بود و در بازه ۲۹۵ تا ۳۰۰ میلیون نوسان می کند امروز افزایش قیمت به ثبت رساند و ۲۹۸ میلیون تومان معامله شد پژو ۲۰۶ تیپ ۵ در نسخه فول هم افزایشی ۳ میلیون تجربه کرد و ۳۶۰ کیلیون تومان معامله شد.

پژو ۲۰۷ دنده ای با سقف فلزی ۳ میلیون گران شد و ۳۹۴ میلیون تومان قیمت خورد.

نسخه SLX پژو ۴۰۵ با ۲ میلیون افزایش ۳۳۵ میلیون تومان معامله شد.

دنا پلاس توربو اتوماتیک با ۲ میلیون افزایش قیمت ۵۰۵ میلیون تومانی به ثبت رساند.  سمند EF7 هم با ۵ میلیون افزایش قیمت، قیمت ۳۵۰ میلیون تومانی به ثبت رساند.

گزارش قیمتی ایران خودرو

قیمت سایپا

برخلاف محصولات گروه ایران خودرو که اکثرا افزایش های قابل توجهی به ثبت رسانده بودند محصولات سایپا امروز هم در ادامه روند با ثبات قیمتی بدون تغییر قیمت بودند و بجز چند افزایش در محصولات قدیمی و کارکرده افزایشی در خودروهای صفر کیلومتر این خودروساز ایجاد نشد.

گزارش قیمتی سایپا