۰ نفر

گزارش هفتگی بازار خودرو؛

سیگنال دلار به خودرو؛‌ از کاهش ۱۰ میلیونی قیمت پژو ۲۰۷ تا رسیدن قیمت کوییک به زیر ۲۰۰ میلیون

۴ شهریور ۱۴۰۱، ۱۲:۱۹
کد خبر: 663239
سیگنال دلار به خودرو؛‌ از کاهش ۱۰ میلیونی قیمت پژو ۲۰۷ تا رسیدن قیمت کوییک به زیر ۲۰۰ میلیون

بازار خودرو این هفته هم روند نزولی هفته گذشته خود را ادامه داد و قیمت اغلب مدل‌‌های پر تقاضای داخلی،‌کاهشی بودند؛ با این وجود در روزهای پایانی هفته، روند کاهشی قیمت ها متوقف شد و افت قیمت محدود به همان روزها ابتدایی بود. هر چند عوامل متعددی بر قیمت خودرو در بازار آزاد اثرگذارند اما همانند سایر بازارها،‌ فعلا مذاکرات هسته ای و قیمت دلار مهم ترین متغیر محسوب می شود. کاهش قیمت دلار از ۳۲ هزار تومان به زیر ۳۰ هزار تومان و خوش‌بینی نسبت به مذاکرات برجامی را می توان مهم ترین عامل کاهش قیمت ها در بازار آزاد دانست. البته در انتهای هفته و باپاسخ آمریکا به پیشنهادات ایران در خصوص توافق هسته‌ای، نگرانی از آینده برجام افزایش یافته و خبرهای ضد و نقیضی در این خصوص منتشر شده است. همچنین دیروز پنجشنبه،‌ سوم شهریور ماه هم آیین نامه واردات خودرو پس از تاخیر دو ماهه منتشر شد. حالا باید دید برآیند این عوامل چه تاثیری بر بازار خودرو خواهد گذاشت.

به گزارش اقتصادآنلاین؛ پس از رکود سنگین بازار خودرو که از اردیبهشت ماه آغاز شد،‌ حالا دو هفته ای است که قیمت ها بالاخره روند کاهشی به خود گرفته است؛ در حقیقت اخبار مثبت برجامی که قیمت دلار را از ۳۲ هزار تومان به زیر ۳۰ هزار تومان کشاند،‌ توانست پس از مدت ها قیمت‌های بازار خودرو را هم کاهشی کند.

در این هفته، قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ به ۲۹۵ میلیون تومان رسید که نسبت به انتهای هفته گذشته کاهش ۴میلیونی را نشان می‌دهد. پژو ۲۰۶ تیپ ۵ هم این هفته کاهش ۵ میلیونی را تجربه کرد و از ۳۶۳ میلیون تومان به ۳۵۷ میلیون تومان رسید.

پژو ۲۰۷ هم یکی از خودروهایی بود که این هفته با افت قیمت بیش تری نسبت به سایر خودروهای داخلی همراه شد؛ قیمت مدل اتوماتیک سقف پانوراما این خودرو با کاهش ۱۰ میلیونی به ۶۱۰ میلیون تومان رسید؛ در نسخه دستی هم این خودرو کاهش ۴ میلیونی را ثبت کرد و تا پایان این هفته به قیمت ۴۰۳ میلیون تومان معامله شد.

پژو ۴۰۵ مدل SLX هم که دیگر از خط تولید خارج شده است، این هفته با کاهش ۳ میلیونی، ۳۳۴ میلیون تومان معامله شد.

پژو پارس یکی از خودروهای محبوب ایران خودرو نیز کاهش قیمت را ثبت کرد؛ قیمت پژو پارس سال این هفته با کاهش ۶ میلیونی به ۳۰۶ میلیون تومان رسید؛ پارس LX هم این هفته کاهش ۵ میلیون تومانی قیمت را تجربه کرد و تا آخر هفته به قیمت ۳۶۵ میلیون تومان رسید. پژو پارس ELX-TU5 یکی از تازه واردهای ایران خودرو هم این هفته کاهش ۳ میلیون تومانی قیمت را ثبت کرد تا در انتهای هفته با قیمت۴۱۵ میلیون تومان معامله شود.

سمندEF7 یکی دیگر از خودروهایی که دیگر تولید نمی شود این هفته بدون تغییر قیمت ۳۰۷ میلیون تومان معامله شد.

قیمت دنا معمولی هم این هفته با ثبت کاهش ۱۰ میلیونی به زیر ۴۰۰ میلیون تومان رسید و در آخر هفته با قیمت ۳۹۵ میلیون تومان معامله شد. نسخه توربو و اتوماتیک این خودرو هم کاهش قیمت ۴ میلیونی را تجربه کرد و در پایان این هفته ۵۰۰ میلیون تومان در بازار قیمت خورد.

تارا هم این هفته کاهش قیمت بالایی را نسبت به سایر محصولات ایران خودرو ثبت کرد؛ قیمت ‌این خودرو در نسخه دنده‌ای با افت ۷ میلیون تومانی به ۴۴۸ میلیون تومان رسید و در نسخه اتوماتیک هم با کاهش ۱۰ میلیونی، ۵۷۵ میلیون تومان معامله شد.

رانا پانوراما هم این هفته ۷ میلیون تومان کاهش قیمت را ثبت کرد و تا پایان هفته ۳۲۸ میلیون معامله شد.

Slide1

پراید ۱۱۱ خودروی محبوب سایپا که دو سال از آخرین تولید آن می گذرد، این هفته‌ با کاهش یک میلیون تومانی به قیمت ۲۰۳ میلیون تومان معامله شد. پراید ۱۳۱ هم این هفته یک میلیون تومان کاهش قیمت را ثبت کرد و به ۱۸۳ میلیون تومان رسید.

تیبا هاچبک یکی دیگر از خودروهایی که دیگر تولید نخواهد شد این هفته کاهش ۲ میلیون تومانی قیمت را ثبت کرد و تا در بازار آزاد ۲۰۳ میلیون تومان معامله شود. اما نسخه صندوقدار این خودرو،‌ این هفته بدوت تغییر قیمت ۲۰۱ میلیون تومان معامله شد.

ساینا هم که همانند تیبا به درب خروج خط تولید سایپا رسیده است،‌این هفته کاهش ۳ میلیونی قیمت را ثبت کرد و به ۲۰۰ میلیون تومان رسید.

کوییک در نسخه معمولی افت ۵ میلیونی قیمت را ثبت کرد و تا آخر هفته به قیمت ۱۹۸ میلیون تومان رسید. نسخه R این خودرو هم با ثبت کاهش ۴ میلیون تومان،‌به قیمت ۲۰۳ میلیون تومان معامله شد.

شاهین هم این هفته ۴ میلیون تومان کاهش قیمت را ثبت کرد و تا آخر هفته قیمت این خودرو به ۳۶۰ میلیون تومان رسید.

Slide2