۰ نفر

گزارش هفتگی بازار خودرو؛

برجام و واردات یخ بازار خودرو را آب می کند؟

۲۷ مرداد ۱۴۰۱، ۱۵:۵۵
کد خبر: 661504
برجام و واردات یخ بازار خودرو را آب می کند؟

در این هفته با انتشار اخبار مثبت در خصوص احیای احتمالی برجام و بازگشت قیمت ‌دلار به زیر سطح ۳۰هزار تومان و از سوی دیگر، خبر نهایی شدن آیین نامه واردات، بازار تقریبا روندی کاهشی در پیش گرفت و اکثر قیمت‌ها با کاهش های اندک روبرو شدند. کارشناسان صنعت خودرو پیش تر هم در این خصوص به اقتصادآنلاین گفته بودند که هرچند کاهش عجیب و غریبی در قیمت ها مورد انتظار نیست اما نمی توان اثر جو روانی توافق را بر بازار خودروهای داخلی نادیده گرفت.

اقتصاد آنلاین - پرهام کریمی؛ این هفته ایران نظر خود را به متن پیشنهادی اروپا داد؛ هر چند که از محتوای این نامه خبر دقیقی در دست نیست اما اخبار منتشر شده حاکی از مثبت بودن فضای مذاکرات دارد. این موضوع در کنار خبر تصویب آیین نامه نهایی واردات، منجر شد که کلیت بازار خودرو روند کاهشی در پیش بگیرد؛ اما مطابق پیش بینی ها کاهش ها در بازار خودروهای داخلی ادامه دار نبود. کارشناسان معتقدند برخلاف بازار خودروهای داخلی،‌احتمالا بازار خودروهای خارجی با افت قیمت بیش‌تری همراه باشد.

 پژو ۲۰۶ تیپ ۲ که در شروع موج افزایش قیمت هاب ا جهش های جند ده میلیونی خود را به بالای ۳۰۰ میلیون تومان رسانده بود در این هفته با ۱ میلیون کاهش بالاخره به زیر ۳۰۰ میلیون تومان رسید و ۲۹۹ میلیون تومان معامله شد.

تیپ 5 این خودرو در نسخه فول این هفته پس از چند هفته ثبات قیمتی بر روی قیمت ۳۶۰ میلیونی با ۳ میلیون افزایش به ۳۶۳ میلیون تومان رسید.

پژو ۲۰۷ دنده ای با سقف شیشه ای در مدل ۱۴۰۱ که هفته گذشته با ۲ میلیون کاهش معاملات را به پایان برده بود در این هفته بدون تغییر ۴۰۷ میلیون تومان معامله شد.

پژو ۲۰۷ در نسخه اتوماتیک  و سقف شیشه ای با افزایشی ۱۰ میلیون تومانی به قیمت ۶۲۰ میلیون تومان معامله شد.

پژو ۴۰۵ جی ال ایکس در هر دو نسخه بنزینی با کاهشی ۵ میلیون تومانی از قیمت ۲۹۵ به ۲۹۰ میلیون تومان رسید.

مدل ۱۴۰۰ این خودرو که اس ال ایکس نام دارد هم تغییری نداشت و ۳۴۰ میلیون تومان معامله شد.

پژو پارس ال ایکس با ۵ میلیون تومان کاهش در پایان معاملات این هفته به ۳۷۰ میلیون تومان رسید.

مدل جدید تر و به روز این خودرو امسال توسط ایران خودرو رونمایی شد؛ یعنی ای ال ایکس تیوفایو در کارخانه قیمتی معادل ۲۱۱ میلیون و ۳۸۰ هزار تومان دارد. پس از عرضه این خودرو در بازار از اواسط خرداد ماه به طور میانگین ۴۳۵ میلیون تومان معامله می شود این خودرو در این هفته با ۵ میلیون تومان کاهش به قیمت ۴۱۸ میلیون تومانی رسید

سمند ال ایکس که هفته گذشته تغییری در قیمت خود نداشت و ۳۱۰ میلیون تومان معامله شده بود این هفته با ۳ میلیون تومان کاهش همراه بود و ۳۰۷ میلیون تومان معامله شد.

پراید هم در نسخه ۱۱۱ و نسخه ۱۳۱ هر دو با ۲ میلیون کاهش این دو مدل خودرو در این هفته به ترتیب ۲۰۴ و ۱۸۳ میلیون تومان معامله شدند.

تیبا هاچبک در مدل ۱۴۰۱ با ۲ میلیون کاهش ۲۰۵ میلیون تومان معامله شد.

خودرو