۰ نفر

راه های ساده جلوگیری از سرقت خودرو / ۱۵ نکته طلایی

۲۱ مرداد ۱۴۰۱، ۲:۰۷
کد خبر: 659776
راه های ساده جلوگیری از سرقت خودرو / ۱۵ نکته طلایی

خودرو یکی از ملزومات مورد استفاده افراد است. طبق آمارهای مختلف، سرقت خودرو به صورت میانگین فقط ۲ دقیقه زمان می‌برد. خب این مسئله نیاز به تفکر و اندیشه دارد.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ شیوه‌های زیادی برای سرقت ماشین وجود دارد مانند: شکستن شیشه و باز کردن قفل درب که می‌توان گفت، ساده‌ترین روش برای سرقت خودرو است. راه های جلوگیری از سرقت خودرو مختلف است و افراد با توجه به شرایط خود، می‌توانند راه‌های گوناگونی را استفاده کنند. با ما همراه باشید تا در این باره بیشتر برای شما بگوییم.

خرید بیمه بدنه

سرقت خودرو، روش‌های گوناگون و پیشرفته‌ای دارد که صاحبین خودرو را روز به روز نگران‌تر می‌کند. دغدغه مالکین خودرو همیشگی است؛ زیرا با شرایط اقتصادی، خرید خودرو و لوازم خودرو سخت می‌باشد و این نگرانی به جا است.


در این زمینه بخوانید؛

با این ترفند ساده؛ از دستکاری کیلومتر خودرو مطلع می شوید

با این ترفند با یک نگاه رنگ شدگی خودرو را تشخیص می دهید

قبل از خرید شاسی بلند به این نکات توجه کنید


استان‌های تهران، خراسان، البرز، اصفهان و خوزستان بیشترین سرقت‌های خودرو را ثبت کرده است. مشخص است که طبق آمار، بیشترین خودروهای سرقتی هم از نوع پراید و پژو بوده است. برای اینکه از این اتفاقات جلوگیری شود، باید راهکارهای منطقی و صحیحی را انتخاب کرد تا آرامش و امنیت برای مالکین خودرو ایجاد شود.

خودرو چگونه به سرقت می‌رود؟

روش های مختلفی برای سرقت خودرو وجود دارد که شاید راحت‌ترین آن شکستن شیشه باشد. این روش با ابزار مخصوصی انجام می‌شود که حتی صدای شکستن شیشه هم احساس نخواهد شد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سرقت با شکست حرز به اینجا مراجعه کنید. البته در حال حاضر، سارقان علاقه دارند تا لوازم خودرو را از جمله موتور را سرقت کنند که البته برای جبران خسارت، می‌توانید اقدام به خرید بیمه موتور خودرو کنید.

از کار انداختن دزدگیر ماشین یکی دیگر از روش‌های بسیار ساده برای سرقت خودرو است. در ادامه نکاتی درباره راه های جلوگیری از سرقت خودرو توضیح خواهیم داد.

خودرو را در مکان‌های چراغ دار و روشن پارک کنید

همان‌طور که می‌دانید، اکثر دزدی‌ها از خودرو در شب اتفاق می‌افتد؛ زیرا در تاریکی دید خوبی برای افراد وجود ندارد و فرد سارق می‌تواند با خاطر آسوده سرقت را انجام دهد. بهتر است که خودرو را در جایی پارک کنید که همواره مکان روشنی باشد تا میزان ریسک سارق افزایش پیدا کند.

راه های جلوگیری از سرقت خودرو

برای جلوگیری از دزدیده شدن خودرو، آن در جای امن قرار دهید

بهترین مکان‌ها بعد از پارکینگ، کوچه یا خیابانی است که چراغ‌های آن روشن باشد. دقت کنید اگر قرار است در محله‌ای خودرو خود را پارک کنید که برای اولین بار در آن منطقه هستید، بهتر است جلوی بانک و یا مکان‌هایی خودرو را پارک کنید که از مدار دوربین بسته استفاده می‌کنند. این روش یکی از بهترین راه های جلوگیری از سرقت خودرو است.

خودرو را در کنار خروجی‌ها پارک نکنید

سرقت خودرو

با قرادادن خودرو‌ها در کنار خروجی‌ها، بهترین فرصت را برای سارقین مهیا می‌کنید تا در زمان کوتاهی، عملیات سرقت خودرو را انجام دهند. یکی از راه های جلوگیری از سرقت خودرو را می‌توان این موضوع گفت اتومبیلی که در پارکینگ است، سخت‌تر سرقت می‌شود؛ چون تراکم ماشین‌ها بیشتر بوده و سارق بدون جلب توجه نمی‌تواند این کار را انجام دهد، اما خروجی‌ها می‌تواند بهترین گزینه برای سرقت باشند.

برای امنیت خودرو هزینه کنید

با توجه به اینکه راه‌های دزدیده شدن ماشین زیاد است، باید راه های جلوگیری از دزدیده شدن ماشین هم افزایش پیدا کند. بهتر است که امنیت خودرو را افزایش داد تا علاوه بر بالا بردن میزان ریسک دزدی، از پیگیری و رفت و آمد برای پیدا کردن خودرو هم جلوگیری کرد.

ابزارهای گوناگونی طراحی شد تا در این امر مالکین خودرو را یاری کند. انواع دزدگیرها، قفل‌های پیشرفته و شیشه‌های با کیفیت روش‌های خوبی برای جلوگیری از سرقت خودرو می‌باشند. همچنین اتومبیل‌هایی با قیمت‌های بالاتر از ردیاب برای خودرو استفاده می‌کنند که یکی از جدیدترین دزدگیرها محسوب می‌شود. این دزدگیر برای اکثر خودروها قابل نصب بوده و می‌توان یکی از بهترین راه های جلوگیری از سرقت خودرو را افزایش امنیت خودرو دانست.

مطمئن شوید که درب‌های خودرو قفل شده‌است

خیلی وقت‌ها با توجه به اینکه ماشین را پارک می‌کنید و عجله برای کار اداری یا رفتن به محل کار خود دارید، فراموش می‌کنید که درب اتومبیل را قفل کنید.  این یکی از روش‌های ساده برای سرقت خودرو است، پس دقت کنید که قفل کردن درب خودرو یکی از مهم‌ترین راه های جلوگیری از دزدیده شدن ماشین است.

از کیفیت دزدگیر خود مطئن شوید

به طور حتم دزدگیرها یکی از مناسب‌ترین ابزارهای خودرو هستند. نکته مهم این است که دزدگیری را انتخاب کنید که علاوه بر کیفیت بالا، امنیت خودرو شما را هم تضمین کند. دزدگیر ماهواره‌ای بهترین نمونه از دزدگیرها و راه های جلوگیری از سرقت ماشین است.

با پیشرفت صنعت خودرو سازی و لوازم امنیتی، دزدگیرهایی طراحی و تولید شده‌اند که در صورت سرقت خودرو می‌توان با پیامک خودرو را خاموش کرد و با پلیس تماس گرفت.

کلیدهای یدک را در جای مطمئن قرار دهید

اینکه کلیدهای خودرو را فراموش کنید، ممکن است که باعث شود کلیدهای یدک را در دسترس قرار دهید. ممکن است کلید درون ماشین جا بماند و درب خودرو قفل شود، وجود کلید یدکی و زاپاس برای این مواقع ضرورری است، اما توجه کنید که کلید زاپاس را باید در جای مطمئن قرار دهید و به هیچ وجه در خودرو جا ساز نکنید.

سارق خودرو با تمام جاهای ممکن جاساز ماشین آشنا است. حتی صندوق عقب ماشین هم برای نگهداری کلید یدک مناسب نیست.

بعد از پیاده شدن درب خودرو را قفل کنید

در برخی از مواقع ممکن است راننده برای چند لحظه از اتومبیل پیاده شود و درب خودرو را قفل نکند. در همین مدت کوتاه ممکن است سارق در کمین باشد و در لحظه‌ای که شما از ماشین پیاده شده‌اید(حتی درب پارکینگ را ببندید)، خودرو شما سرقت شود.

بعد از خرید خودرو کارکرده قفل را عوض کنید

دیده شده است که افراد خودرو کارکرده تهیه کنند. دقت کنید که برخی اوقات این خریدها از طریق واسطه انجام می‌شود و ممکن است که برخی از افراد سارق باشند.

برای اینکه از ضرر مالی خود جلوگیری کنید، بعد از تحویل خودرو، قفل درب‌ها و صندوق عقب را تعویض کنید تا امنیت ماشین خود را افزایش دهید.

بکسل کردن خودرو را از مراکز معتبر درخواست کنید

بکسل کردن، یکی از رایج‌ترین روش‌های سرقت خودرو است. به این صورت که خودرویی که در خیابان خراب می‌شود را نباید با ماشین‌های شخصی بکسل کرد و بهتر است که با امداد خودرو تماس گرفت.

تصادفات ساختگی را جدی بگیرید

گاهی افرادی خودشان را جلوی ماشین می‌اندازند و بعد از پیاده شدن راننده، فرد همراه آن شخص سوار خودرو می‌شود و ماشین را سرقت می‌کند. در برخی از مواقع هم از پشت ضربه‌ای به ماشن می‌زنند و در حین بحث و گفتگو بین دو راننده، سارق دوم ماشین را سرقت می‌کند. در این مواقع باید ماشین را خاموش کرده و هنگام پیدا شدن از خودرو، سوئیچ را برداشت. با این کار احتمال سرقت کاهش پیدا می‌کند.

پارکینگ و کارواش معتبر انتخاب کنید

در مواقعی ممکن است است که پارکینگ یا کارواش‌های نا معتبر، افراد را به صورت موقت استخدام می‌کنند و احتمال اینکه این افراد از کلیدهای شما یدکی بزنند، بسیار زیاد است. توصیه می‌شود که از مکان‌های مجوز دار و معتبر استفاده کنید.

کارت شناسایی مامور را بررسی کنید

در برخی از موارد افرادی با عنوان پلیس راهنمایی و رانندگی یا گشت، جلوی خودروی شما را می‌گیرند. قبل از اینکه از خودرو پیاده شوید حتما کارت شناسایی فرد را چک کنید.

وسایل با ارزش خود را در خودرو قرار ندهید

وسایل ارزشمندی مانند: کیف، لپ تاپ، موبایل و موارد مشابه، شرایط سرقت را افزایش می‌دهد و انگیزه سارق افزایش پیدا می‌کند. ممکن است بگویید کیف داخل ماشین، خیلی بی ارزش بوده و وسایل با ارزشی در کیف قرار نداشت! خب فرد سارق این موضوع را نمی‌داند و باعث خسارت به ماشین شما می‌شود.

سرقت خودرو

راه های جلوگیری از سرقت خودرو 

با قرار دادن وسایل در ماشین، سارقان را برای دزدیدن خودرو وسوسه نکنید.

بهتر است اگر وسایلی دارید که امکان جابه جایی را برای شما سخت می‌کند، حداقل آن‌ها را در صندوق عقب خودرو قرار دهید.

خوراکی و نوشیدنی از فرد غریبه قبول نکنید

نوشیدنی یا خوراکی که مسافرین به راننده تعارف می‌کنند، می‌تواند علاوه بر خسارت مالی، جان آن‌ها را هم به خطر بیاندازد. سارق با تعارف یک شکلات می‌تواند شما را بیهوش کند و به راحتی تمام اموال شخصی مانند: پول، طلا، ساعت و مدارک را سرقت کند. البته که هدف اصلی این نوع سرقت، خودرو می‌باشد.

این مورد از راه های جلوگیری از سرقت خودرو برای افراد زحمت کش مسافرکش بسیار مهم است، لطفا به غریبه‌ها اعتماد نکنید.

احتمالا شما هم شنیده‌اید که برخی با دزدیدن پلاک ماشین از آن سو استفاده می‌کنند. اگر پلاک خودرو شما دزدیده‌شد، چه اقداماتی باید انجام دهید؟ برای کسب اطلاعات جامع مقاله سرقت پلاک خودرو را مطالعه نمایید.

همانطور که اشاره شد، برای حفظ جان و مال باید نکات مهمی را رعایت کرد. راه های جلوگیری از سرقت ماشین کم نیست، فقط باید با توجه به شرایط شما انتخاب شود. بهتر است که تمام موارد  را انجام دهید تا احتمال سرقت کاهش پیدا کند.

بهتر است برای جلوگیری از خسارات مالی از بیمه بدنه استفاده کنید. تهیه بیمه بدنه و انتخاب بیمه سرقت می‌تواند بهترین گزینه برای جبران خسارات باشد.

پوشش سرقت بیمه بدنه

در بیمه‌‌بدنه، بیمه‌‌گزار با پرداخت حق‌‌‌بیمه می‌تواند هنگام خسارت اتومبیل خود، خسارت دریافت کند.

پوشش سرقت یکی از مزیت‌‌های بیمه بدنه است که سرقت جزئی را تحت پوشش قرار می‌‌دهد. سرقت رادیو پخش، رینگ، لاستیک و سیستم صوتی جزو پوشش سرقت بیمه بدنه  قرار می‌گیرد. اگر خودرو  به صورت کامل از محل خود، جابه جا  شود، اما وسایل جزئی به سرقت رفته باشد باز هم جزو پوشش سرقت بیمه بدنه  قرار می‌‌گیرد. پس علاوه بر اینکه باید راه های جلوگیری از سرقت خودرو را بدانید بهتر است که بیمه بدنه را نیز تهیه کنید تا بتوانید از پوشش سرقت آن استفاده کنید.