۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

آشنایی با یک پلتفرم فروش آنلاین خودرو

۱۹ مرداد ۱۴۰۱، ۲۱:۲۴
کد خبر: 659748
آشنایی با یک پلتفرم فروش آنلاین خودرو

خودرو ۴۵، یکی از پلتفرم‌های خرید و فروش خودرو کارکرده، با چهار سال سابقه فعالیت است؛ که با تلاش بر تعدیل قیمت خودروهای کارکرده، سعی دارد محیطی امن و معامله‌ای سریع و آسان را برای کاربران خود فراهم کند. این مجموعه طی مراسمی فرآیند کارشناسی خودروهای شعبه جنت آباد را به نمایش گذاشت.

اقتصاد آنلاین – فرزانه شهریاری ؛ احسان گائینی ، مدیر فروش «خودرو۴۵» در مراسم بازدید خبرنگاران از شعبه جنت‌آباد این مجموعه ، عنوان کرد: خودرو ۴۵ یک استارتاپ است و  با یک مهاجرت معکوس شروع شده است. نادر عظیمی بنیانگذار اصلی این مجموعه پس از بازگشت از امریکا این طرح را در ایران اجرا می‌کند. اولین شعبه خودور ۴۵ فعالیتش را در خیابان ستارخان شروع می‌کند و پس از چهار سال از شروع فعالیت این مجموعه، دوازدهمین شعبه خودرو ۴۵ به تازگی افتتاح شده است.

وی افزود: هدفگذاری ما در پلتفرم خودور ۴۵ این است که فروشندگان خودرو راحت، سریع و امن ماشین خود را  به فروش برسانند؛ ضمن اینکه در  معامله خودرو آیتم قیمت نیز بسیار مهم است اما  زمانی که قصد فروش سریع خودرویی را داریم قیمت کمی متفاوت‌تر است.

گائینی در خصوص نحوه فروش خودرو در پلتفرم خودرو۴۵ گفت: زمانی که شما به عنوان یک فروشنده قصد فروش خودروی خود را از طریق خودرو ۴۵ دارید؛ می‌توانید با تماس از طریق شماره‌های این مجموعه و یا با مراجعه به وب سایت خودور۴۵ درخواست فروش خودروی خود را ثبت کنید. پس از انجام دادن این مراحل، پرسنل تیم مرکزی با مشتری یا همان فروشنده ارتباط گرفته و نزدیک‌ترین زمان و مکان را با او هماهنگ کرده و پس از آن مشتری به یکی از شعب ما مراجعه می‌کند. طی ۴۵ دقیقه، کارشناسی فنی و بدنه خودرو انجام و دیگر آیتم‌های آن بررسی چک می‌شود. پس از ثبت و بارگذاری عکس و مشخصات فنی خودرو در اپلیکیشن خودرو ۴۵، آن خودرو برای خریداران از پیش تعیین شده به مزایده در می‌آید.

مدیر فروش خودرو۴۵ درمورد خریداران این مجموعه نیز مطرح کرد: مدل بیزینس خودرو ۴۵ سی تو بی (Customer TO Business) است و درواقع خریداران، فعالان این حوزه هستند. ۶ هزار خریدار خودرو ۴۵ از افرادی هستند که پیش‌تر آن‌ها را شناسایی  و فیلترینگ کرده‌ایم؛ این افراد شامل نمایشگاه‌‌داران و سرمایه‌گذاران حوزه هستند.

مجید قاقازانی، مدیر بازاریابی پلتفرم خودرو۴۵ در مورد نحوه برگزاری مزایده در پلتفرم خودرو۴۵ گفت: زمان مزایده بین ۲۰ تا  ۲۵ دقیقه (باتوجه به ساعت برگزاری آن) به طول خواهد انجامید. در این مزایده که به صورت آنلاین و از طریق اپلیکیشن انجام می‌گیرد قیمت پایه و هدف تعیین شده و درنهایت خودرو به بالاترین قیمت پیشنهادی به فروش می‌رسد. درواقع قیمت پیشنهادی به اطلاع پرسنل شعبه می‌رسد و پس از مذاکره با فروشنده و تایید ، قرارداد فروش تنظیم و امضا می‌شود. پس از آن ماشین در پارکینگ خودرو ۴۵ می‌ماند و روز بعد پول یه حساب فروشنده واریز می‌شود؛ مالک خودرو تنها با یک بار مراجعه به دفترخانه و امضای وکالتنامه خودرو خود را به فروش می‌رساند. استعلام و گذراندن مراحلی چون خلافی، عوارض، مالیات بر نقل و انتقال و دیگر موارد همه توسط خودرو ۴۵ انجام می‌گیرد.

احسان گائینی در پاسخ به پرسش خبرنگار اقتصادآنلاین در خصوص ارائه خدمات کارشناسی خودرو به خریداران و مصرف‌کنندگان خودرو مطرح کرد: ما به کارشناسی در محل اعتقادی نداریم و جزو خدمات شرکت نیست؛چون از کیفیت بررسی کاسته شده و  براساس آمار خطای تشخیص بالا می‌رود چون امکانات، تجهیزات کارشناسی و فضای استاندارد وجود ندارد. ضمن اینکه ما در خودرو ۴۵ به فروشندگان خدمت‌رسانی می‌کنیم و در حال حاضر خریدارانِ خودرو ۴۵ تنها فعالان و سرمایه‌گذارن این حوزه هستند.

گائینی همچنین درباره برخورد و تصمیم‌گیری با قیمت‌های بالاتر از قیمت هدف و کنترل قیمت در مزایده خودرو ۴۵ به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: این اتفاق بسیار نادر است که خریدار بخواهد قیمتی بالاتر از قیمت هدف پیشنهاد دهد و درصورت چنین پیشنهادی با آن فرد وارد گفت‌گو خواهیم شد و علت ارائه این پیشنهاد را جویا می‌شویم؛ به طور مثال ممکن است خریدار صرفا جهت سرمایه‌گذاری و براساس تحلیل بازار و پیش بینی رشد قیمت آن خودرو در آینده، قصد خرید آن را داشته باشد و معامله شکل می‌گیرد و گاهی هم ممکن است خریدار بخواهد با دلالی و فروش دست به دست به سود بیشتر رسیده و تعادل قیمتی بازار را به هم بریزد؛  در این صورت است که معامله‌ای بین خودرو ۴۵ و خریدار شکل نمی‌گیرد.