۰ نفر

از افزایش متقاضیان تا خودروهای بدون قرعه کشی؛

نتایج قرعه کشی خودرو در سامانه یکپارچه چه زمانی اعلام می‌شود؟+ جزییات مرحله دوم (۲ مرداد)

۲ مرداد ۱۴۰۱، ۹:۵۷
کد خبر: 655477
نتایج قرعه کشی خودرو در سامانه یکپارچه چه زمانی اعلام می‌شود؟+ جزییات مرحله دوم  (۲ مرداد)

دومین مرحله از قرعه کشی ها در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو از روز یکشنبه ۲۵ تا سه شنبه ۲۸ تیر ماه در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو برگزار شد. این سامانه که پس از مرحله اول قرعه کشی ها با مشکلات زیادی مواجه شد و در مقطعی مشکلات امنیتی این سامانه هم از سوی نهادهای مربوطه اعلام شد، پس از برطرف شدن این مشکلات به مدت سه روز در این سامانه ثبت نام متقاضیان صورت گرفت. دیروز قرعه کشی مرحله دوم برگزار شد و امروز نتایج آن اعلام خواهد شد.

اقتصادآنلاین-پرهام کریمی؛ در این دوره از قرعه کشی ها در مجموع ۶ میلیون و ۵۷ هزار و ۵۵۵ نفر در طرح های فروش فوق العاده، پیش فروش و مشارکت در تولید خودروسازان ثبت نام کردند. همچنین سخنگوی وزارت صمت اعلام کرد که تنها دو خودرو ساینا اس و کوییک اس از محصولات سایپا مشمول قرعه کشی شدند و سایر محصولات عرضه شده این شرکت بدون قرعه کشی به متقاضیان فروخته خواهد شد.

قابل ذکر است که در مرحله اول از قرعه کشی ها در این سامانه ۱۹۱ هزار خودرو عرضه شده بود و به دلیل مشکلات این سامانه بنا شد، به داوطلبان رزرو و برندگان نهایی خودرو اختصاص داده شود.

پس از مشکل پیش آمده در فرآیند قرعه کشی مرحله اول ابهامات زیادی در خصوص امنیت این سامانه شکل گرفت، که امید قالیباف سخنگوی وزارت صمت در این خصوص شایعات طرح شده در مورد امنیت سامانه یکپارچه خودرو را تکذیب کرد و گفت آنچه که در مورد این سامانه مطرح شده مراحلی است که باید طی شود تا مسئولیت انجام قرعه کشی به وزارت صمت واگذار شود.

در حالیکه در مرحله اول از این قرعه کشی ها حدود ۱۷۷ هزار دستگاه خودرو عرضه شده بود در مرحله دوم این قرعه کشی ها برای حدود ۶ میلیون متقاضی حدود ۷۶ هزار خودرو عرضه شده است.  به صورت کلی هر فرد ثبت نام کننده در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو شانس ۱.۳ درصدی برای برنده شدن در قرعه کشی خودرو خواهد داشت یعنی از هر ۷۹ نفر یک نفر شانس برنده شدن دارد.

نکته قابل توجه این مرحله از عرضه خودرو در این سامانه افزایش چشمگیر متقاضیان در کنار کاهش خودروهای عرضه شده است. به گونه ای که با افزایش ۶۸ درصدی متقاضیان شاهد کاهش ۴۱ درصدی خودروهای عرضه شده هستیم.

حالا با همه این اوصاف قرعه کشی مرحله دوم دیروز مورخ شنبه ۱ مرداد برگزار شد و نتایج قرعه کشی قرار است امروز تا ساعت ۱۷ در سامانه یکپارچه خودرو به نشانی sale.iranecar.com اعلام شود.