۰ نفر

با برگزاری دومین مرحله فروش خودرو در سامانه یکپارچه؛

زمان اعلام نتایج قرعه کشی خودرو مشخص شد / افزایش ۶۸ درصدی متقاضیان و کاهش ۴۱ درصدی خودروهای عرضه شده

۱ مرداد ۱۴۰۱، ۸:۵۵
کد خبر: 655151
زمان اعلام نتایج قرعه کشی خودرو مشخص شد / افزایش ۶۸ درصدی متقاضیان و کاهش ۴۱ درصدی خودروهای عرضه شده

مرحله دوم فروش خودرو در سامانه یکپارچه تخصیص خودروی وزارت صمت هفته گذشته با ثبت نام بیش از ۵ میلیون نفر به پایان رسید. آمارها نشان می‌دهد که در این مرحله شاهد افزایش ۶۸ درصدی تعداد ثبت نام کنندگان بودیم. این در حالی است که تعداد خودروهای عرضه شده نسبت به مرحله اول کاهش بیش از ۴۱ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش اقتصادآنلاین؛ دومین مرحله از فروش خودرو در سامانه یکپارچه فروش وزارت صمت هفته گذشته به پایان رسید. بر اساس آمارهای اعلامی از سوی وزارت صمت، در این مرحله ۵ میلیون و ۵۷ هزار متقاضی برای خرید خودرو ثبت نام کردند که نسبت به مرحله اول افزایش بیش از ۶۸ درصدی را نشان می‌دهد. در مرحله نخست فروش خودرو در سامانه یکپارچه حدود سه میلیون و ۳۰۰ هزار متقاضی ثبت نام کرده بودند.

آنگونه که وزارت صمت اعلام کرده است در این مرحله در مجموع ۱۰۴ هزار خودرو برای عرضه پیش بینی شده -که این رقم در مقایسه با مرحله نخست، کاهش بیش از ۴۱ درصدی را نشان می‌دهد. تعداد خودروهای عرضه شده در مرحله اول حدود ۱۷۷ هزار دستگاه خودرو بود.

همچنین سخنگوی وزارت صمت اعلام کرده که تنها دو خودرو ساینا اس و کوییک اس از محصولات سایپا مشمول قرعه کشی شدند و سایر محصولات عرضه شده این شرکت بدون قرعه کشی به متقاضیان فروخته خواهد شد.

حالا وزارت صنعت، معدن و تجارت در اطلاعیه‌ای اعلام کرد قرعه‌کشی دومین مرحله فروش خودرو در سامانه یکپارچه ساعت ۱۰ صبح امروز شنبه یکم مرداد برگزار خواهد شد و اسامی برندگان دومین مرحله قرعه‌کشی خودرو در سامانه یکپارچه ساعت ۱۷ روز بعد، یکشنبه دوم مرداد اعلام می‌شود.