۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

همه چیز درباره ون اینرودز ؛ محصول جدید بهمن موتور

۳۱ خرداد ۱۴۰۱، ۱۱:۳۳
کد خبر: 646398
همه چیز درباره ون اینرودز ؛ محصول جدید بهمن موتور

کلاس ون ‌های تجاری در ایران طی سال‌های گذشته چندان مورد توجه نبوده و حوزه حمل‌ونقل بارهای درون شهری بیشتر به وانت‌های قدیمی وابسته بوده است. این در حالیست که ون‌های کوچک تجاری از ظرفیت و قابلیت بهتری جهت حمل‌ونقل بارهای سبک و به‌ویژه محصولات ارسالی توسط فروشگاه‌های اینترنتی برخوردار هستند. در ادامه به معرفی قابلیت‌های ون اینرودز محصول جدید بهمن موتور می‌پردازیم، زیرا این خودرو می‌تواند تحولی قابل توجه در حوزه باربری شهری و فروشگاه‌های مجازی ایجاد کند.

به گزارش اقتصادآنلاین، شرکت بهمن موتور به خوبی مشکل کمبود ون های تجاری را در کشور درک کرده و در راستای بهبود آن گام برداشته است؛ زیرا اولین محصول ون تجاری کوچک خود را تحت عنوان اینرودز به بازار عرضه کرده تا از این به بعد شاهد ارتقای حوزه باربری داخل شهری و فروش اینترنتی کالاها در ایران باشیم.

فروشگاه‌های مجازی و آنلاین به‌ویژه بعد از ظهور بیماری کرونا با استقبال بسیار بیشتر و رشد روزافزون‌ فعالیت‌های خود مواجه هستند. این رشد و توسعه فروشگاه‌های آنلاین وجود خودروهای ون تجاری همچون اینرودز بهمن موتور را به یک ضرورت بدل ساخته و متصدیان این قبیل مراکز دادوستد مجازی جهت توسعه شبکه توزیع و درنتیجه گسترش کسب‌وکار خود نیازمند بهره‌گیری از قابلیت‌های خودروهایی همچون ون اینرودز بهمن موتور خواهند بود.

گفتنی است شرکت بهمن تا پیش از این حدود ۲۰ درصد از سهم تولید خودروهای تجاری سبک کشور را در اختیار داشت اما با عرضه ون اینرودز این نسبت به میزان بیشتری ارتقا پیدا خواهد کرد.

نقاط قوت و قابلیت‌های مطلوب ون اینرودز:

1-ابعاد مناسب معابر شهری با قابلیت حمل بار بالا

اولین نقطه قوت ون اینرودز ابعاد بدنه جمع‌وجور آن به همراه ظرفیت حجمی مناسب قسمت بار این خودرو است که باعث می‌شود قابلیت تردد آسان در کلیه معابر داخل شهر را داشته باشد و در عین حال حجم بیشتری از بار درون آن جا بگیرد. در این صورت صرفه اقتصادی بیشتری برای شرکت حمل و نقل یا مالک خودرو به همراه می‌آید و محموله نیز سریع‌تر به دست مشتری خواهد رسید. همچنین بدنه این خودرو با تیرک‌های تقویتی در قسمت‌های مختلف تجهیز شده تا استحکام آن به‌ویژه از لحاظ واژگونی بیش از پیش ارتقا پیدا کند و در صورت بروز هر نوع حادثه، کمترین صدمه به محموله‌های درون قسمت بار وارد شود.

2-موتور کم مصرف دارای زنجیر تایم و عدم نیاز به تعویض تا حدود 400 هزار کیلومتر

موتور تنفس طبیعی اینرودز ضمن فراهم آوردن توان کافی و کشش مناسب، به زنجیر تایم مجهز شده که تا حدود 400 هزار کیلومتر نیازی به تعویض نخواهد داشت. این در حالی است که معمولا تسمه تایم در بازه های 50 تا 70 هزار کیلومتر نیاز به تعویض پیدا می‌کند. ضمنا این پیشرانه با استاندارد یورو5 تطابق دارد و از استهلاک پایین به همراه مصرف سوخت بسیار مقرون‌به‌صرفه‌ سود می‌برد که در مقایسه با وانت‌های شهری عمدتا قدیمی حاضر در بخش حمل و نقل کشور، می‌تواند مزیتی بسیار جذاب برای شاغلان این حوزه به حساب آید.

3-دریافت کلیه استانداردهای ۸۵گانه

جالب است بدانید ون اینرودز اولین خودرو در کشور است که کلیه استانداردهای ۸۵گانه مد نظر سازمان استاندارد را کسب کرده و درنتیجه مشتری نگرانی خاصی از بابت توقف تولید به دلیل دریافت نکردن مجوزهای سازمان استاندارد و عدم تطابق با معیارهای سازمان مذکور، نخواهد داشت.

ضمنا گرچه موتور ون اینرودز در حال حاضر با استاندارد آلایندگی یورو5 روانه بازار شده است اما در صورت نیاز، به راحتی با یک ارتقای نرم‌افزاری می‌تواند به سطح یورو۶ ارتقا پیدا کند و مطابق با استانداردهای آینده به پیش برود.

4-طراحی ارگونومیک کابین

برخلاف کابین اکثر وانت‌بارهای شهری که محیطی به شدت غیر ارگونومیک و قدیمی را برای راننده و سرنشین فراهم آورده‌اند، اینرودز سعی کرده تا با ارائه صندلی‌های نسبتا راحت، مطابق با فرم بدن سرنشینان و همچنین طراحی داشبورد بر اساس اصول علم ارگونومیک، حضور در کابین خود را برای کاربران به تجربه‌ای نسبتا لذت‌بخش تبدیل کند تا افراد مشغول در حوزه حمل‌ونقل کشور در طول زمان کمتر از کار خود خسته شده و به بیماری‌هایی نظیر درد ستون فقرات، گردن و غیره تا حد امکان دچار نشوند.

علاوه بر این، قسمت بار از قابلیت‌هایی همچون کف آلومینیومی، کاور دیواره‌های جانبی، فضای مکعبی و تعبیه دو در جانبی و یک در عقب برخوردار است که این موضوع باعث خواهد شد تا عملیات بارگیری به سهولت انجام شود و قسمت بار خودرو استحکام کافی برای حمل مرسوله‌های نسبتا سنگین را هم داشته باشد.

5-امکانات رفاهی و ایمنی بهتر از رقبا

امروزه امکاناتی مثل سیستم مالتی مدیا با نمایشگر لمسی و سامانه‌های کنترل کشش و پایداری حتی در بسیاری از خودروهای سواری مونتاژ داخل نیز وجود ندارد، اما بهمن اینرودز این نیاز مشتریان را به طور کامل درک کرده و امکاناتی متناسب با استانداردهای روز دنیا در فهرست تجهیزات خود جا داده است. وجود سامانه کنترل کشش و پایداری هم باعث خواهد شد تا این ون تجاری در مسیرهای لغزنده و پیچ‌های تند پایداری خود را تا حد امکان حفظ کرده و امنیت کاربران و محموله‌های حاضر در قسمت بار را بیش از پیش بالا ببرد.

6-حوزه خدمات پس از فروش گسترده

با وجود آنکه ون اینرودز اولین تجربه شرکت بهمن در چنین سگمنت خودرویی به شمار می‌رود، اما نمایندگی‌های گسترده و شبکه وسیع خدمات پس از فروش این شرکت آماده خدمات‌دهی به آن هستند. بنابراین دارندگان این خودرو از لحاظ خدمات پس از فروش با خیالی کاملا راحت از اتومبیل خود استفاده خواهند کرد. ضمنا شرکت بهمن گارانتی ۲ ساله یا ۵۰ هزار کیلومتر و سرویس رایگان یکساله یا ۲۰ هزار کیلومتر را برای اینرودز در نظر گرفته است.

7-سایر مزایای ون اینرودز

ون اینرودز به دلیل ابعاد نسبتا جمع‌وجور و برخورداری از کلیه استانداردها به راحتی قادر به تردد در اتوبان‌های درون شهری و کلیه مناطق کشور بوده و از این لحاظ برخلاف بعضی رقبا با هیچ‌گونه محدودیتی روبرو نخواهد شد. همچنین شرکت‌های فعال در زمینه حمل‌ونقل درون شهری و یا فروشگاه‌های اینترنتی با در اختیار گرفتن ون اینرودز بهمن موتور قادر خواهند بود هزینه‌های خود را در این بخش تا حد قابل قبولی کاهش داده و از این طریق به توسعه شبکه مویرگی خود با در اختیار داشتن تعداد بیشتر خودرو اقدام کنند.

مشخصات فنی ون اینرودز بهمن موتور

کد موتور: DK15-06 NA – چهار سیلندر تنفس طبیعی

نوع سوخت: بنزین

حجم موتور(سی سی): 1493

بیشترین سرعت: (km/h)140

بیشترین قدرت موتور:(اسب بخار)105

بیشترین گشتاور:(نیوتن متر)140

طول×عرض×ارتفاع(میلی متر): 4500 *1680*2000

ابعاد قسمت بار(میلی متر): 2630*1480*1300

فاصله بین محورها(میلی متر): 3050

فاصله عرضی بین چرخ‌ها (میلی متر): 1435

وزن (کیلو گرم): 1285

ظرفیت حمل بار (کیلوگرم): 725

ظرفیت حجمی بار( مترمکعب): 5.1

حجم باک (لیتر): 55

تعداد صندلی: دو

سیستم ترمز ABS

سیستم سوخت رسانی Multipoint EFI

سیستم کنترل پایداری الکتریکی خودرو ESP+TCS

استاندارد آلایندگی: یورو 5

نوع گیربکس :پنج سرعته دستی 5MT

تعلیق: مستقل مک فرسون (جلو) سیستم فنر تخت (عقب)

انتقال قدرت: تک دیفرانسیل عقب Rear-drive

سیستم ترمز: جلو دیسکی - عقب کاسه‌ای