۰ نفر

مدیرعامل بهمن‌موتور در نمایشگاه خودرو؛

قرعه کشی، خودرو را به دست مصرف کننده واقعی نمی رساند

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۹:۲۴
کد خبر: 636416
قرعه کشی، خودرو را به دست مصرف کننده واقعی نمی رساند

مدیر عامل بهمن موتور با اشاره به اینکه حدود ٣٠ درصد از بهای خودرو مربوط به عوارض نهادها و سازمان ها و مسائل گمرکی و بانکی است، خاطرنشان کرد: با فروش محصولاتمان به روش قرعه کشی موافق نیستیم و معتقدیم قرعه کشی به فرایند رسیدن محصول به دست مصرف کننده واقعی کمک نمی کند.

اقتصاد آنلاین- سمانه برمخ‌شاد؛ محمد ضرابیان در نشست خبری در حاشیه چهارمین نمایشگاه بین المللی خودرو تهران تاکید کرد:در حوزه فروش محصولات از طرق سامانه یکپارچه فروش از قانون تبعیت خواهیم کرد اما پیگیری‌های حقوقی و قانونی را نیز انجام خواهیم داد.

مدیرعامل بهمن موتور با اشاره به اینکه گروه بهمن تلاش کرده در پنج سال گذشته جایگاه خود را میان خودروسازان ارتقا داده و تثبیت کند، گفت: با وجود عدم فعالیت شرکت بهمن موتور در سگمنت ون باربری و خدمات عمومی در طی سال های گذشته،به این حوزه وارد شد.

وی در ادامه به عرضه ون اینرودز در سال گذشته گفت: در سال جدید نیز خودرو سواری رسپکت و سپس دیگنیتی پرستیژ و در نیمه دوم سال، فیدلتی پرستیژ به بازار عرضه خواهد شد.

 مدیرعامل بهمن موتور با اشاره به اینکه سعی کردیم با نگاه به نیاز بازار، محصول خود را گسترش دهیم، افزود:با پروژه های تعریف شده،  ظرفیت تولید به ۶٠ هزار دستگاه در سال افزایش یافته که با قالب های بدنه ای تهیه شده، ارزش افزوده بیشتری به دست خواهیم آورد. 

وی‌ ادامه داد: خط تولید بدنه رباتیک در بهمن موتور در راستای داخلی سازی فیدلیتی با ١٢ بدنه در ساعت راه اندازی شده و مدل پرستیژ و نمونه برقی این پلتفرم نیز به سبد فروش اضافه خواهد شد این در حالی است که داخلی سازی این محصول نیز از ۲۰ درصد آغاز و به ۳۰ درصد افزایش یافته است.

مدیر عامل بهمن موتور ضرابیان با بیان این که محصول جدید با نام رسپکت با ٢٠ درصد داخلی سازی آغاز و اولین بدنه وارد سالن رنگ شده است، خاطرنشان کرد: داخلی سازی این خودرو به ۴٠ درصد افزایش خواهد یافت و تا حدود دو ماه و نیم آینده وارد فاز تجاری خواهد شد.

ضرابیان در خصوص بخش فروش و خدمات پس از فروش نیز گفت: در این بخش روش‌هایی به کار گرفته خواهد شد تا تعهدها پاسخ داده شود و به همین دلیل مشتریان اعتماد لازم را  دارند این در حالی است که بهمن در بخش خدمات پس از فروش نیز همواره رتبه های برتر را به خود اختصاص داده که بی تاثیر نبوده است.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی درباره آزادسازی واردات و تاثیر آن بر قیمت محصولات گروه بهمن اظهار کرد: در حال حاضر قابلیت‌هایی برای واردات ایجاد شده و ما نیز مخالف واردات به شرط ایجاد شرایط رقابتی نیستیم، اما تاثیر واردات بر تولید و قیمت‌گذاری بستگی به استراتژی ها دارد و حتی می توان بخشی از سبد محصول را وارد کرد اما به طور قطع تاثیری بر قیمت محصولات این گروه ندارد.

مدیرعامل بهمن موتور افزود: چشم انداز صنعت و بازار خودرو در افق ١۴٠۴مشخص است و ما نیز در تنظیم بازار و قیمت گذاری از رفتارهای هیجانی پرهیز خواهیم کرد اما تامین قطعه ای همچون قطعات الکترونیکی مشکل جهانی است و شرکت های بزرگ نظیر فولکس واگن و ب ام و اعلام کرده اند این مصکل تا اواسط ٢٠٢٣ ادامه دارد بنابراین پیش بینی وارددت تعداد مشخصی خودرو در بازه زمانی مشخص، منطقی نیست.

وی  درباره محصول برقی این خودروساز گفت: سیاست های وزارت صمت در خصوص مصرف سوخت به گونه ای است که خودروسازان باید به سمت پلتفرم های برقی حرکت کنند چرا که در آینده با توسعه زیرساخت های این محصولات، شرایط تولید و به کارگیری این خودروها ایجاد خواهد شد.