۰ نفر

گزارش امروز بازار خودرو؛

ترمز افزایش قیمت ها در بازار خودرو کشیده شد؟ / قیمت تیبا به پراید نزدیک شد

۲۸ فروردین ۱۴۰۱، ۱۲:۵۵
کد خبر: 628659
ترمز افزایش قیمت ها در بازار خودرو کشیده شد؟ / قیمت تیبا به پراید نزدیک شد

چند ماه پایانی سال گذشته رکود سنگینی بر بازار خودرو حاکم شده بود؛ اما از ابتدای امسال بازار خودرو روند صعودی شدیدی در پیش گرفته است. به گونه‌ای شاهد افزایش قیمت چند ده میلیونی خودروهای پر تقاضای بازار بودیم و گل سر سبد این افزایش قیمت ها هم رسیدن قیمت پراید به مرز ۲۰۰ میلیون تومانی بود. رصد امروز بازار خودرو نشان می‌دهد که برخلاف روزهای گذشته اکثر مدل های پرفروش با ثبات قیمتی همراه بودند.

اقتصادآنلاین - پرهام کریمی؛ در هفته گذشته قیمت پژو ۲۰۷ دنده ای پانوراما در مدل ۱۴۰۱ با ۷ میلیون افزایش به رقم ۳۹۵ میلیونی رسیده بود و این خودرو امروز همانند دیروز تغییری در قیمتش نداشت و همان ۳۹۵ میلیون تومان معامله شد. در مدل ۱۴۰۰ این خودرو هم در بازار با ثبات بود و این خودرو همان ۳۸۰ میلیون تومان دو روز گذشته معامله شد. در نسخه پانوراما اتوماتیک ۱۴۰۰ هم این خودرو بدون تغییر قیمت، ۵۶۰ میلیونی ماند.

پژو ۲۰۶ تیپ دو در مدل ۱۴۰۱. در معاملات امروز بدون تغییر و پس از چند روز افزاش مداوم روی ۲۹۵ میلیون تومان ماند. مدل ۱۴۰۰ این خودرو هم بدون افزایش بود  ۲۸۴میلیون تومان معامله شد. نسخه تیپ ۵ هم در مدل آپشنال و کم آپشن بدون تغییر به ترتیب ۳۴۰ و ۳۳۵ میلیون تومان شدند.

پژو پارس LX هم در مدل ۱۴۰۱ که دیروز با جهش ۶ میلیون تومانی قیمت همراه بود امروز بدون تغییر همان ۳۷۱ میلیون تومان معامله شد. مدل ۱۴۰۰ این خودرو هم بدون تغییر  ۳۵۵ میلیون تومانی ماند. پارس های ساده با موتورها XU۷P و XU۷ بدون تغییر قیمت ۳۰۵ و ۳۰۰ میلیون تومان معامله شدند.

تارا در مدل توماتیک در هر دونسخه ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱، گران نشدند و به ترتیب همان ۵۵۵ و ۵۷۵ میلیون تومان معامه شدند. در نسخه دنده ای هم این خودرو بدون افزایش در هر دونسخه ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱، ۴۲۰ و ۴۳۵ میلیون تومان در بازار امروز معامله شدند.

سمند LX ساده که هفته گذشته همانند اکثر خودروهای بازار افزایش قیمت داشت و هفته گذشته را با ۷ میلیون افزایش به پایان رسانده بود در هر دو مدل ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ بدون تغییر در قیمتشان همان ۲۷۰ و ۲۸۰ میلیون معامله شدند.

سورن پلاس هم دیروز ۵ میلیون تومان گران شده بود امروز بدون تغییر ماند و همان ۳۳۵ میلیون تومان معامله شد.

دنا معمولی هم در نسخه ۱۴۰۰ که چند روزی است که با افزایش های اندک همراه بود امروز بدون تغییر ۳۶۴ میلیون تومان معامله می شود.

پراید ۱۱۱ که با افزایش های چشمگیری هفته پیش و دیروز به ۱۹۹ میلیون تومان رسیده بود، امروز بدون تغییر در قیمتش همان ۱۹۹ میلیون تومان معامله شد

پراید در مدل ۱۳۱ تمام هفته گذشته را مشغول افزایش های یک میلیونی بود و هروز یک میلیون تومان گران می شد. امروز همانند دیروز تغییری در قیمتش نداشت و همان ۱۷۶ میلیون تومان معامله شد.

حتی اگر پراید هم دست از صعود بکشد تیبا ادامه می دهد. این خودرو در هر دو مدل صندوق دار و هاچبک با افزایش همراه بود و به ترتیب ۱۸۹ و ۱۹۵ میلیون تومان معامله شد.

شاهین در مدل G هم پس از چند روز افزایش مداوم امروز تغییری نکرد و همان ۳۵۰ میلیون تومان معامله می شود.