۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

معرفی ۶ مدل از پرفروش ترین خودروهای ایران

۲۲ فروردین ۱۴۰۱، ۱۶:۲۴
کد خبر: 627233
معرفی ۶ مدل از پرفروش ترین خودروهای ایران

اگر می‌خواهید از پرفروش‌ترین خودروهای ایران اطلاعات بیشتری به دست آورید، دعوت می‌کنیم تا این مقاله را تا انتها مطالعه کنید؛ چرا که ۶ مدل از پرفروش‌ترین ماشین ‌های ایران را به طور ویژه در این مقاله معرفی کرده و اشاره‌ای هم به خودروهای پرفروش چینی و وارداتی داشته‌ایم.

اقتصاد آنلاین - روزبه راد؛ عمده خودروهای پرفروش بازار کشور به دسته محصولات اقتصادی تولید داخل تعلق دارد؛ به‌ویژه در نبود حریفان مطرح خارجی، انواع محصولات ایران خودرو و سایپا بازار را تا حد زیادی قبضه کرده و به خودروهای پرفروش کشور تبدیل شده‌اند. در ادامه نگاهی به پرفروش ترین خودروهای ایران انداخته و شش مدل از آنها را به‌صورت فهرست‌وار معرفی کرده‌ایم.

پرفروش ترین ماشین‌های ایرانی

1. تیبا صندوقدار SX

 بعد از خروج پراید از خط تولید، حالا تیبا به پرفروش‌ترین خودروی ایران تبدیل شده است که همچنان توسط شرکت سایپا تولید می‌شود. البته گفته شده که این محصول در سال ۱۴۰۱ به ایستگاه آخر خواهد رسید و احتمالا جای خود را به ساینا خواهد داد.

1تیبا صندوقدار SX

تیبا با استفاده از پلتفرم به‌روز شده پراید ساخته شده و از موتور ۱.۵ لیتری با قدرت ۸۷ اسب بخار و گشتاور ۱۲۸ نیوتن متر به همراه گیربکس ۵ دنده دستی قوای مورد نیاز خود را تامین می‌کند. قیمت نسبتا ارزان، فراوانی قطعات یدکی با قیمت مناسب و هزینه‌های نگهداری پایین، از جمله دلایلی هستند که باعث شده تیبا در نبود پراید به پرفروش ترین ماشین ایران تبدیل شود.

۲. کوییک

کوییک نیز در کنار تیبا توانسته بازار هاچبک­های نسبتا ارزان قیمت کشور را در نبود رقبای مطرح خارجی در رنج قیمتی خود به دست بگیرد.

2کوییک

در حال حاضر این محصول تقریبا ارزان‌ترین هاچبک موجود در بازار آزاد به‌حساب می‌آید و به دلایلی مثل ظاهر شبه کراس اوور، ارزانی قطعات یدکی (مشترک با تیبا)، هزینه نگهداری پایین و شمایل نسبتا زیباتر از محصولات هم رده، باعث شده تا کوییک نیز موردتوجه مشتریان ایرانی قرار بگیرد و بازار خرید و فروش تقریبا پر رونقی برای آن ایجاد شود. به همین دلیل می‌توان کوییک را نیز در دسته پرفروش ترین خودروهای ایران قرار دارد.

۳. پژو ۲۰۶ تیپ ۲

پژو ۲۰۶ تیپ ۲ در کنار سایر تیپ‌های این خودرو به‌ویژه ۲۰۶ تیپ ۵ ، همواره جزو پرفروش‌ترین هاچبک‌های بازار و محبوب‌ترین‌های این دسته به‌حساب آمده است. اما حالا که سایر تیپ‌های ۲۰۶ رفته‌رفته بازنشست شده‌اند، پژو ۲۰۶ تیپ دو که همچنان روی خط تولید حضور دارد، به یکی از پرفروش ترین خودروهای بازار تبدیل شده و مشتریان زیادی خواهان خریداری این خودروی زیبا اما قدیمی فرانسوی هستند.

3پژو 206 تیپ دو

 توان فنی پژو ۲۰۶ تیپ دو چندان مطلوب نیست اما کیفیت سواری بهتر و کابین ساکت‌تر به همراه ایمنی بیشتر از برخی محصولات اقتصادی بازار همچون کوییک، باعث شده تا ۲۰۶ همچنان روی بورس بماند و یکی از پرفروش ترین خودروهای بازار ایران لقب بگیرد.

4. پارس تیوفایو

پژو پارس TU5 به دلایلی مثل بهره‌مندی از پیشرانه ۱۶ سوپاپ با استهلاک کمتر از نمونه ۱.۸ لیتری XU7، ظاهری مناسب، کابین جادار، صندوق عقب وسیع، قطعات یدکی ارزان و هزینه نگهداری نسبتاً پایین، هم اکنون خواهان زیادی در بازار پیدا کرده و به جرات می‌توان آن را جزو پرفروش ترین خودروهای ایران در رده اتومبیل‌های سدان خانوادگی دسته‌بندی کرد.

4. پارس تیوفایو

 

5. دنا پلاس

دنا پلاس از همان ابتدای ورود به بازار کشور بسیار موردتوجه خانواده‌ها و حتی جوان‌ها قرار گرفت و خیلی زود خود را به رده بالای جدول پرفروش ترین خودروهای ایران کشاند. این سدان خانوادگی به دلایلی مثل طراحی ظاهری اسپرت و جذاب، نمای داخلی زیباتر از رقبای هم رده، امکانات مناسب، توان فنی مطلوب به‌ویژه در نسخه توربو و قطعات یدکی فراوان و در دسترس، در حال حاضر فروش بالایی را در بازار ایران تجربه می‌کند و جزو محبوب‌ترین سدان­های نسبتاً لوکس و رده بالای تولید داخل به‌حساب می‌آید.

دنا پلاس5

6. پژو ۲۰۷

پژو ۲۰۷ نیز در نبود رقبای مطرح خارجی در حال حاضر حکم یک هاچبک جذاب و نسبتا داغ را در بازار ایران ایفا می‌کند که هم خانواده‌ها و هم جوان‌ترها اقبال بالایی به آن نشان می‌دهند و آن را یک هاچ‌بک زیبا و نسبتا باکلاس داخلی تلقی می‌کنند.

6پژو 207

شتاب و چابکی مناسب، عملکرد فنی قابل‌قبول، قطعات یدکی فراوان و در دسترس و طراحی ظاهری جذاب، از نقاط قوت پژو ۲۰۷ و دلایل پرفروش شدن این ماشین فرانسوی در ایران به­شمار می‌آیند.

پرفروش ترین خودروهای خارجی در ایران

علاوه بر مدل‌های ایرانی که در بازار کشورمان بسیار پرفروش شده‌اند، برخی مدل‌های مونتاژی و وارداتی نیز فروش نسبتا مطلوبی را در کلاس و رده قیمتی خود تجربه کرده‌اند که از میان آنها می‌توان به مزدا ۳ جدید، هیوندای سانتافه DM، کیا اپتیما، هیوندای سوناتا و کیا سراتو نام برد.

همچنین در رده خودروهای چینی مونتاژ داخل نیز محصولاتی مثل فیدلیتی بهمن موتور، دیگنیتی، ام وی ام X22 اسپرت اکسلنت، چری تیگو ۵، چری تیگو ۷ و آریزو ۵ توربو فروش نسبتا بالایی را تجربه کرده و در نوع خود خودروهای محبوبی در کشورمان به‌حساب می‌آیند.