۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

۴ دلیل رایج برای گاز خوردن خودرو

۶ اسفند ۱۴۰۰، ۱۳:۰۳
کد خبر: 615076
۴ دلیل رایج برای گاز خوردن خودرو

اگر تازگی ها متوجه شده اید که خودرویتان زیاد گاز می خورد و شتاب لازم را ندارد ممکن است خودرو به یکی از دلایلی که در ادامه می آید، دچار مشکل شده باشد و نیاز به تعمیر داشته باشد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، گاز خوردن خودرو اصطلاحی رایج بین رانندگان است که به معنی آن است که شتاب خودرو کم شده و خودرو هنگام حرکت دچار لرزش بدنه می شود و بالا رفتن دور موتور تاثیری در حرکت خودرو ندارد.

گاهی گاز خوردن بی دلیل خودرو می‌تواند خبر از یک نقص بزرگتر بدهد، اما در بسیاری از مواقع به سرعت و سهولت قابل تعمیر است.

از جمله مواردی که معمولا خرابی و نقص آن‌ها در گاز خوردن ماشین تاثیرگذار است باید به سنسور دور موتور، ECU، فیلتر هوا، مپ سنسور و انژکتورها اشاره کرد.

قطعا اولین قطعه‌ای که به ذهن تعمیرکار می‌رسد تا آن را بررسی کند، استپر موتور است.

استپر در کنار ترموستات، شمع، سنسور اکسیژن، کویل و دیگر قطعات، به تکمیل عملکرد موتور خودرو می‌پردازد.

استپر موتور به عنوان یک جز عملگر، دستور کلیه فعالیت‌های خود را از یونیت موتور دریافت می‌کند و نقش محوری و تعیین کننده‌ای در میزان گشتاور خودرو دارد.

زمانی که استپر سالم باشد و به درستی عمل کند، هوای وارد شده به موتور را در دور آرام، یعنی همان زمانی که گاز نمی‌دهیم و پایمان روی پدال گاز قرار ندارد، تنظیم می‌کند.

اما اگر استپر موتور دچار نقص شود، نمی‌تواند فرمان‌های یونیت را به درستی اجرا کند.

ایراد سیم گاز، دریچه و پدال گاز هم می توانند از علت های گاز خوردن زیاد خودرو باشند.

هر مشکلی در سفت شدن، پاره شدن سیم، شکستگی و ... می‌تواند موجب اختلال در عملکرد  سیم یا پدال گاز شود. خرابی دریچه گاز هم زمینه گاز خوردن خودرو را فراهم می‌کند.

همچنین اگر ایرادی در پمپ بنزین خودرو وجود داشته باشد، این نقص سبب می‌شود تا سوخت مورد نیاز در زمان لازم و به مقدار کافی به موتور نرسد، در نتیجه گاز خوردن ماشین اتفاق می‌افتد.

بنابراین بدون شک خرابی پمپ بنزین را هم باید در لیست علت گاز خوردن ماشین عنوان کرد.

به جز این گاز خوردن خودرو در هنگام کلاچ گرفتن یک مشکل شایع در خودروهای ایرانی است.

علت گاز خوردن ماشین در هنگام گرفتن کلاچ ممکن است به خرابی استپر، نقص در سیم کلاچ، سنسور دور موتور و سایر قطعات و تجهیزات مربوط شود. در این موارد استفاده از دستگاه دیاگ، برای عیب‌یابی اثربخش خواهد بود.

یادتان باشد اگر به حال خود رها شوند و نقص آن‌ها شناسایی و درمان نشود، به موتور آسیب خواهند زد.