۰ نفر

چرا فروش رنو کم شد؟

۲۱ بهمن ۱۴۰۰، ۱۲:۰۵
کد خبر: 609261
چرا فروش رنو کم شد؟

رنوی فرانسه در سال ۲۰۲۱ میلادی نزدیک به یک‌میلیون و ۷۰۰‌هزار دستگاه خودرو در سراسر جهان به فروش رساند که در مقایسه با سال ۲۰۲۰ کاهش بیش از ۵درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از دنیای اقتصاد، طبق آمار، فروش سال گذشته رنو شامل ۳۲/ ۱ میلیون خودروی سواری (با ۵/ ۱۰درصد کاهش) و تقریبا ۳۷۵‌هزار خودروی تجاری سبک با رشد بیش از ۱۹‌درصدی بوده است. از این تعداد اما ۱۱۴‌هزار و ۸۷۷ دستگاه، خودروهای تمام الکتریکی (سواری و تجاری) بوده‌اند که البته نسبت به سال ۲۰۲۰ نزدیک به ۵/ ۳ ‌درصد کمتر شده است.

جزئیات منتشره از سوی رنو نشان می‌دهد فروش کل محصولات برقی این شرکت در ماه سپتامبر (شهریور)، ۱۷‌هزار و ۸۶۶ دستگاه بوده که نسبت به ماه مشابه سال ۲۰۲۰ حدود ۱۷‌درصد کاهش داشته است. خودروهای تمام الکتریکی ۳/ ۱۲ درصد از کل فروش خودروهای سواری رنو در سطح جهان را شامل می‌شوند و سهم محصولات تجاری برقی این شرکت نیز در دنیا کمتر از ۶‌درصد است.

بیشتر خودروهای برقی رنو در اروپا فروخته می‌شوند و از همین رو سهم فروش اروپایی این شرکت در بخش سواری و تجاری به ترتیب ۲۳ و ۷‌درصد است. در ماه گذشته نیز رنو حدود ۱۱‌هزار و ۶۸۰ دستگاه از مدل زوئی را به فروش رساند و حدود ۴۳۹۱ دستگاه توینگو Z. E هم فروخت. رنو کانگو هم به رکورد فروش ماهانه بیش از ۱۷۰۰ دستگاه رسید.