۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می دهد؛

کدام خودرو را در فروش فوری ایران خودرو بخریم؟؛ شانس برنده شدن چقدر است؟

۱۹ بهمن ۱۴۰۰، ۱۳:۴۷
کد خبر: 608491
کدام خودرو را در فروش فوری ایران خودرو بخریم؟؛ شانس برنده شدن چقدر است؟

مرحله سی و یکم فروش فوری ایران خودرو از امروز با عرضه سه خودرو آغاز شده است. با توجه به آمارهای موجود متقاضیان پژو پارس TU۵ در حالی کم ترین شانس برنده شدن را دارند که بیش‌ترین سود در صورت برنده شدن نصیب آن ها می شود.

اقتصادآنلاین-پویا دادجو؛ مرحله سی و یکم فروش فوری ایران خودرو از امروز با عرضه ۳ محصول پژو پارس TU۵، دناپلاس توربو شارژ اتوماتیک و دنا پلاس آغاز شده است و تا پایان روز پنجشنبه ادامه پیدا می کند. اما متقاضیان کدام خودرو بیش‌ترین شانس برنده شدن را دارند؟

پژو پارس TU۵ تاکنون در ۱۱ مرحله از فروش فوری ایران خودرو عرضه شده است و البته یکی از خودروهای پرطرفدار نیز محسوب می شود. در مراحلی که این خودرو برای فروش ارائه شده، میزان عرضه آن به طور میانگین ۳۴۵۵ دستگاه در هر مرحله بوده است و در نقطه مقابل در هر مرحله بیش از ۲ میلیون و ۱۳۴ هزار متقاضی برای این خودرو ثبت نام کرده‌اند. نمودار زیر تعداد متقاضیان و تعداد خودروهای عرضه شده را نشان می دهد:

نمودار

بر اساس آمارها موجود می توان گفت به طور میانگین به ازای هر خودرو پژو پارس، ۸۳۰ متقاضی وجود داشته است؛ به بیان دیگر از هر هزار نفر متقاضی کم تر از دو نفر شانس برنده شدن دارند. نمودار زیر تعداد متقاضیان به ازای هر خودروی پژو پارس TU۵ عرضه شده به تفکیک مراحل را نشان می دهد:

نمودار

خودروی بعدی دنا پلاس توربو اتوماتیک است که تاکنون در ده مرحله فروش فوری ایران خودرو عرضه شده است. در این مدت به طور میانگین در هر مرحله ۴۳۰۰ دستگاه از این خودرو عرضه شده و در نقطه مقابل به طور میانگین بیش از ۳۹۲ هزار نفر متقاضی برای آن ثبت نام کرده اند. نمودار زیر تعداد متقاضیان و خودروهای عرضه شده دنا پلاس توربو اتوماتیک را به تفکیک مراحل نشان می دهد:

نمودار

بر اساس آمارهای موجود، به طور میانگین به ازای هر خودروی دناپلاس اتوماتیک توربو، ۲۲۶ متقاضی ثبت نام کرده‌اند؛ به بیان دیگر، از هر ۱۰۰۰ متقاضی تقریبا چهار نفر امکان برنده شدن را داشته اند؛ نمودار زیر تعداد متقاضیان را به ازای هر خودرو دنا پلاس توربو اتوماتیک عرضه شده را نشان می دهد:

نمودار

آخرین خودرو نیز، دنا پلاس توربو است که در سی مرحله گذشته تنها یک بار عرضه شده است. در مرحله دوازدهم در حالی ایران خودرو، ۷۵۰ دستگاه از این خودرو را برای فروش فوری عرضه کرده بود که ۱۹۱ هزار و ۷۵۰ نفر برای خرید آن ثبت نام کردند. به بیان دیگر به ازای هر خودروی عرضه شده، ۲۵۵ نفر متقاضی وجود داشته است. 

بنابراین می توان گفت که با توجه به مراحل قبلی، متقاضیان دناپلاس توربو اتوماتیک، بیش ترین و متقاضیان پژو پارس TU۵ کم‌ترین شانس را برای برنده شدن دارند. 

اما در نقطه مقابل هرچند متقاضیان پژو پارس TU۵ کم‌ترین شانس برنده شدن را دارند اما در صورتی که خوش شانس باشند می توانند سود بیش از ۱۶۷ میلیون تومانی را نصیب خود کنند. در حالی قیمت پژو پارس TU۵ در بازار آزاد به ۳۳۹ میلیون تومان رسیده که این خودرو با قیمت حدود ۱۷۱ میلیون تومانی عرضه می شود. برندگان خودروی دناپلاس نیز در صورت برنده شدن، سود ۱۱۸ میلیون تومانی را از آن خود می کنند؛ این خودرو در حالی در بازار آزاد با قیمت ۴۷۵ میلیون تومانی معامله می شود که ایران خودرو آن را با قیمت ۳۵۶ میلیون تومان عرضه کرده است. در نهایت خودرو دناپلاس توربو اتوماتیک نیز سودی ۱۰۱ میلیون تومانی را نصیب برندگان خواهد کرد؛ این خودرو در بازار آزاد قیمتی معادل ۴۹۵ میلیون تومان دارد اما با قیمت ۳۹۳ میلیون تومان از سوی ایران خودرو عرضه می شود:

نمودار